خبر فوری گزارش می دهد؛

«خادم الرضا» شدن سیاسیون زیر ذره‌بین/آنها که معترض ورود سیاست به حریم معنوی خادمی امام رضا (ع) هستند

تولیت آستان قدس رضوی چه در دوره آیت الله واعظ طبسی چه در دوره ابراهیم رییسی به صورت افتخاری حکم خادم حرم امام رضا(ع) شدن را به برخی چهره های سیاسی داده است.

«خادم الرضا» شدن سیاسیون زیر ذره‌بین/آنها که معترض ورود سیاست به حریم معنوی خادمی امام رضا (ع) هستند

به گزارش خبر فوری ، چند روز پیش تصویر وزیر ارتباطات دولت دوازهم درحال جارو زدن یکی از صحن‌های حرم امام رضا(ع) در رسانه‌ها منتشر شد. متعاقب با آن خبرها از دریافت حکم خادم الرضایی آذری جهرمی از دست ابراهیم رییسی منتشر گردید. اما این تصویر باعث سرازیر شدن برخی انتقادات به سوی وزیر ارتباطات و دیگر چهره‌های سیاسی شد که پیشتر حکم خادم الرضایی دریافت کردند.

سیاسیونی که خادم الرضا هستند

خادمان افتخاری ماهی یکبار در حرم حضور پیدا می‌‌کنند و ۲۴ ساعت در صحن حرم خادم هستند. به این ترتیب که آنها به مدت ۲ ساعت صحن را غبارروبی و در خدمت زائرین خواهند بود و بعد ۶ ساعت استراحت می‌‌کنند. در طول ۲۴ ساعت این اتفاق سه بار تکرار می‌‌شود و به این ترتیب، یک خادم افتخاری به وظایف خود در حرم امام رضا(ع) عمل کرده است.

محمدجواد آذری جهرمی اما نخستین چهره سیاسی نیست که عنوان خادم الرضایی را دارد، پیش از او وزیران دیگری از دولت روحانی و احمدی نژاد هم حکم خادمی را دریافت کردند.

حسن قاضی زاده هاشمی و محمدجواد ظریف ، وزیر بهداشت و خارجه دولت روحانی نیز پیشتر حکم خادم الرضایی‌شان را از آیت الله واعظ طبسی دریافت کرده بودند. آنچنان که ظریف به همراه عباس عراقچی که او نیز عنوان خادم الرضایی دارد پیش از سفر به وین برای حضور در یک دور از مذاکرات هسته ای به مشهد سفر کرده بودند و در آنجا ساعاتی را در لباس خادم الرضایی به خدمت رسانی به زوار گذرانده بودند.

از دیگر چهره‌های شاخص خادم الرضا می‌توان به سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران، یحیی رحیم صفوی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران، فرهاد رهبر، رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی، علی اصغر فانی، رییس سابق وزارت آموزش و پرورش، رضا تقی پور، وزیر ارتباطات دولت دهم نیز اشاره کرد. حسین فریدون مشاور و برادر حسن روحانی هم بنا بر اخبار منتشر شده بیشتر از ۱۰ سال است که نائل به دریافت حکم خادم الرضایی شده است. مرندی وزیر سابق بهداشت، زاهدی وزیر سابق آموزش و پرورشف علاءالدین بروجردی نماینده مجلس و حسن غفوری فرد نماینده سابق مجلس هم از دیگر سیاسیونی هستند که به افتخار خادم حرم امام رضا(ع) رسیده اند.

چه کسانی اعتراض دارند؟

خادم الرضا شدن برای هر ایرانی بدون شک یک افتخار است، بخاطر جایگاه معنوی این مقام است که برخی معترض هستند نباید سیاست را وارد این جایگاه ها کرد. آنچنان که این اعتراضات بعد از دریافت حکم خادم الرضایی آذری جهرمی باردیگر به راه افتاد. تندترین این اعتراضات از زبان رحیم پور ازغدی مطرح شد که گفت««اشکالی ندارد که مسئولان بلند پایه خادم افتخاری امام رضا (ع) شوند. خیلی هم خوب است، اما این که اغلب این دوستان یه دونه از این گردگیرهای رنگی دستشون می‌گیرند و کنار استراتژیک‌ترین معبر ممکن می ایستند که به طور کاملا اتفاقی و خیلی خوب هم دیده می‌شوند و تنها کاری که لازم است انجام دهند، این است که بگویند : "آقا حرکت کن" برای من قابل قبول نیست... چرا نمی‌روند توالت‌های حرم را بشورند؟! برای شکستن غرور ریاستشان هم بد نیست...رونوشت خدمت آقای رییسی ....»

محمد علی ابطحی، رییس دفتر دولت اصلاحات هم درباره تصویر وزیر ارتباطات عنوان کرد « بارها مسوولان سیاسی و نظامی را دیده‌ام که بعضا لباس خادمی پوشیدند و با یکی دو محافظ پشت سرشان مردم را راهنمایی می‌کنند. خدمت به امام رضا(ع) افتخار همه است اما هیچوقت در زایران احساس خوبی ندیدم مردم توقع دارند مسوولان به کار خودشان برسند.»

عزت الله ضرغامی، رییس سابق صداوسیما هم یکی از افرادی بود که بعد از انتشار تصویر جهرمی با لباس خادم تصویری از حرم امام هشتم منتشر کرد و نوشت: « نمی‌دانم چرا با سنت اعطای خادم الرضایی به مقامات کنار نیامدم خوب است آقای رییسی در گنار کارهای خوبی که این مدت انجام دادند نسبت به این مساله تجدید نظر کنند. مقامات هم خودشان دنبال نکنند. پیشنهاد می‌کنم، تولیت محترم محل مناسبی در نزدیکی حرم برای حضور مقامات برای رسیدگی به امور مردم در نظر بگیرد، اگر هم خواستند قربه الی الله جارو کشی کرده یا دستشویی بشویند که دیگر نیازی به حکم نیست برای دنیایشان بهتر است چه رسد به آخرت.»

این سخنان در حالی در رسانه‌ها منتشر شد که ضرغامی در سال ۸۹ هنگامی که ریاست سازمان صداوسیما را عهده دار بود حکم خادم الرضایی را گرفته و همان زمان در مصاحبه‌ای گفته بود که به این حکم افتخار می‌کند.

با وجود انتقادات صورت گرفته به وزیر جوان روحانی و دیگر سیاسیونی که گاها به این مقام می رسند اما نباید فراموش کرد که در نگاه هر ایرانی خادم الرضا بودن یک افتخار است چه مردم عادی چه سیاستمدار.

42

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ستار
    0

    فقط خدا کند کارهای سیاسیون در حرم امام رئوف برای خدا باشد وگرنه..........

  • احمد
    0

    حکم خادم الرضایی و خادم الحسینی شدن و کارها را ول کردن و در حرمها ریایی کاری انجام دادن دردی دوا نمی کند کار اصلی خودشان انجام دهند و ملت را سر کار نزا ر ند و کار ملت را راه اندازند کفایت می کند بجای این ریا کاری ها هر مدت می خوان در انجا کاری کنند حضوری به درد دل ملت برسند صوایش بیشتر است

  • ناشناس
    0

    خادم بندگان معرفی شدن یک ابتکار مردمی است که در قرآن و عقل و حتی در سنت معتبر و بی خدشه ی معصومان که ویژگی معروف آن همگنی و هماهنگی با قرآن و اصول عقلی است هیچ دلیلی وجود ندارد. دین خداوند و مذهب اهل بیت اگر از آلوده شدن به من در آوردیهای تخیلات ذهن کم ظرفیت بشر مصون و محفوظ نمانند به بازیچه ی منافع بشری تبدیل می گردند. تا کی باید اجازه داد با خرد گریزی سنت ارباب رعیتی متضاد با دین الهی دامن معصومان و بندگان مقرب را با زرق و برقهای بی ارزش و فانی دنیا آلوده کند؟؟؟!!!

  • علی نجفی
    0

    سلام: به عقیده بنده این اشتباه مسؤلین حرم میباشد که ازطریق مناسب افراد میخواهند به افتخار خادمی اعتبار بدهند .درغیر اینصورت درتوزیع پست نگهبانی خادمی ماهیت افراد روشن می شود.

  • سیدسجادموسوی
    0

    خدمت به مردم شریف و نجیب ایران در هرلباس و هر پستی بالاترین درجه ی خادم الرضایی است .خادم بودن یعنی خالص و بدون غل و غش و خدمت صادقانه به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی در غم وشادی مردم شریک بودن نه اینکه لباس خادمی تن کنی و حقوق نزولی دریافت کنی و مردم زیر فقر زندگی کنند واقعا به این میگن ظلم نه خادمی امیدوارم خادم الرضایی های سیاسی ذره ای به فکر مردم باشند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها