چطور ماشین لباسشویی را کم مصرف کنیم؟

این روزها تنوع وسایل برقی و گرایش مردم به سمت این وسایل، بخش خانگی را به یکی از پر مصرف ترین بخش های مصرف کننده در کشور تبدیل کرده است.

چطور ماشین لباسشویی را کم مصرف کنیم؟

این روزها تنوع وسایل برقی و گرایش مردم به سمت این وسایل، بخش خانگی را به یکی از پر مصرف ترین بخش های مصرف کننده در کشور تبدیل کرده است. بطوری که این بخش حدود 33 درصد از مصرف برق در کشور را به خود اختصاص داده است. با بررسی های انجام شده مشاهده می شود که عمده هزینه برق خانواده های ایرانی به استفاده از لوازم روشنایی و وسایل برقی خانگی اختصاص دارد و انتخاب و استفاده نادرست از این لوازم مهمترین دلیل افزایش هزینه برق در خانواده ها است.
در حال حاضر ماشین لباسشویی 1.5 درصد از برق مصرفی منازل را تشکیل می دهد. امروزه ماشین لباسشویی یکی از اصلی ترین وسایل مورد نیاز خانوارها است. ماشین لباسشویی با اینکه به طور مداوم مورد استفاده قرار نمی گیرد اما با توجه به مصرف بالایی که دارد باعث می شود که ما در صورت درست مصرف نکردن، مصرف برق چشم گیری داشته باشیم.
در اینجا به شما توصیه هایی را پیشنهاد می نماییم که با توجه به آن ها می توانید تا 20 درصد مصرف برق این وسییله را پایین آورید.
چه ماشین لباسشویی بخریم:
پیش از خرید به وجود علامت استاندارد ایمنی و برچسب مصرف انرژی دقت نمایید.
باید توجه داشت که ماشین لباسشویی چه امکاناتی برای شست وشو به شما می دهد. امکان شستشو با آب سرد، امکان شست و شو با درجه حرارت پایین آب از جمله امکاناتی است که یک ماشین لباسشویی خوب می تواند به شما بدهد.
میزان مصرف برق ماشین لباسشویی به تکنولوژی ساخت آن بستگی دارد. پر مصرف ترین ماشین های لباسشویی 2.5 کیلووات و کم مصرف ترین آن ها 800 وات برق مصرف می کند.
اقدامات لازم برای نصب و راه اندازی:
پیش از هر کار، دفترچه راهنمای استفااده از دستگاه را که توسط سازنده تهیه می شود با دقت مطالعه نمایید و نکات پیشنهادی آن را در استفاده از دستگاه، مورد توجه قرار دهید.
استفاده از لوله کشی آب گرم برای استفاده در ماشین لباسشویی بسیار مفید خواهد بود. بسیاری از ماشین های لباسشویی دارای دو ورودی آب گرم و سرد هستند و در این حالت می توان از ورودی آب گرم به جای استفاده از المنت برای گرم کردن اب سرد استفاده کرد.
ماشین لباسشویی را تا حد ظرفیت آن پر نمایید. ظرفیت ماشین لباسشویی را برحسب کیوگرم بخوانید ولباس ها را متناسب با ظرفیت دستگاه در آن قرار دهید.
اقدامات ضروری هنگام استفاده از ماشین لباسشویی:
بسیاری از ماشین های لباسشویی دارای یک برنامه شستشوی اقتصادی هستند که لباس ها را باکمترین آب، پودر و حرارت ممکن می شویند و مصرف برق دستگاه را کاهش می دهند. سعی کنید تا حد امکان از این برنامه کمک بگیرید. کمک کردن حرارت آب برای شستشو نیز به میزان زیادی مصرف برق را کاهش می دهد.
لباس های خیلی کثیف و با رنگ های روشن را از لباسهای کمتر کثیف و با رنگ تیره تفکیک کنید و آن ها را به طور جداگانه بشویید.
فیلتر و دهانه پودر را به طور منظم تمیز کنید. توجه داشته باشید که تمیز کردن ماشین لباسشویی به کاهش مصرف برق و افزایش عمر مفید آن کمک می کند.
هر اندازه دوره های آب کشی بیشتر باشد مشرف برق بیشتر می شود پس اگر امکان خشک کردن لباس ها در فضای آزاد را دارید از تعداد دورهای کم آب کشی استفاده کنید.

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها