دبیرکل موتلفه در گفتگو با خبر فوری عنوان کرد؛

نبی‌حبیبی: ائتلاف با اصولگرایان در انتخابات ۹۸ در دستور کار موتلفه نیست /نقشی در خروجی لیست نهایی اصولگراها در انتخابات قبل نداشتیم

دبیرکل حزب موتلفه می گوید: اگر بنا باشد در انتخابات مجلس 98 حضور پیدا کنیم حتما با تکیه بر نیروهای جوان خود وارد عمل خواهیم شد.

نبی‌حبیبی: ائتلاف با اصولگرایان در انتخابات ۹۸ در دستور کار موتلفه نیست /نقشی در خروجی لیست نهایی اصولگراها در انتخابات قبل نداشتیم

فاطمه علی اصغری- «حزب موتلفه با چه دست فرمانی وارد انتخابات مجلس خواهد شد؟»،«آیا همان مسیر معرفی مستقلانه کاندیدای حزبی را دنبال می کند یا همراه با دیگر تشکل های اصولگرا زیر سقف یک ائتلاف انتخاباتی خواهد نشست؟» اینها سوالاتی بود که خبرنگار سایت خبر فوری از محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه جویا شد.

بنا به گفته نبی حبیبی، حزب موتلفه در انتخابات پیش رو نه تنها جوانگرایی و ارائه لیستی از جوانان حزب را مدنظر دارد بلکه تحرک حزبی مستقلانه را بر ائتلاف انتخاباتی با دیگر اصولگرایان ترجیح می دهد. دبیرکل موتلفه اما این را هم می گوید که «موتلفه از هیچ اقدامی در جهت وحدت اصولگرایان دریغ نخواهد کرد»

مشروح گفتگوی سایت خبر فوری با محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه را در ادامه بخوانید؛

خبر فوری : آقای حبیبی! در فاصله باقیمانده تا انتخابات مجلس یازدهم، حزب موتلفه اسلامی چه استراتژی را دردستور کار تحرکات انتخاباتی اش قرار خواهد داد؟ رایزنی و برنامه ریزی ها برای انتخابات بعدی را آغاز کرده اید؟ قرار است با مدل جدید وارد شوید یا همان استراتژی های قدیمی را روی میز دارید؟

حبیبی: مباحث مربوط به انتخابات مجلس شورای اسلامی از حدود 6 ماه پیش در حزب موتلفه اسلامی شروع شد و در حال حاضر در جهت تعیین سیاستگذاری‎ها و راهبردهای انتخاباتی خود برای انتخابات مجلس وارد عمل شدیم اما هنوز هیچ اقدام اجرایی از سوی حزب صورت نگرفته است.

ائتلاف با سایر جریانات اصولگرایی در حال حاضر در دستور کار حزب موتلفه اسلامی قرار ندارد.

باتوجه به اینکه زمان زیادی تا انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است هنوز در مسیر شناسایی چهره‎ها و افراد مدنظر خود برای ورود به انتخابات اقدامی انجام ندادیم. معتقدیم فعلا زمان و فرصت‎های لازم برای شناسایی چهره‎های مدنظرمان وجود دارد.

خبر فوری : در انتخابات ریاست‎جمهوری و مجلس گذشته برخلاف تاکیدات حزب موتلفه اسلامی برجوانگرایی بازهم شاهد بودیم که گزینه‎های میانسال از سوی این حزب معرفی شدند آیا بازهم حزب موتلفه با این رویه در انتخابات بعدی وارد عمل خواهد شد؟

حبیبی: ما در انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم 20 نفر از نیرو‎های جوان و چند نفر از اعضای میانسال خود را برای حضور در لیست اصولگرایان معرفی کردیم اما در نهایت 4 نفر از اعضای میانسال از سوی شورای اصولگرایان در آن مقطع انتخاب شدند. در واقع ما نقشی در خروجی لیست نهایی کاندیداهای مجلس دهم نداشتیم و تصمیماتی که اتخاذ شد براساس نظر بزرگان اصولگرایی بود.

بنده به شخصه براین باورم که اگر در انتخابات مجلس دهم گزینه‎های جوان حزب موتلفه برای حضور در لیست نهایی انتخاب می‎‏شدند شاید شانس اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات افزایش پیدا می‎کرد اما در هرصورت ما در آن انتخابات تابع نظر اصولگرایان بودیم.

حزب موتلفه اسلامی در سال‎های اخیر در جهت جوان‎گرایی در بدنه نیروهای خود اقدامات جدی انجام داده است که این روند هم در عضوگیری و هم در سپردن کارهای اجرایی به جوانان مشخص است و قطعا امکان کتمان آن وجود ندارد از این رو قطعا اگر بنا باشد در انتخابات مجلس حضور پیدا کنیم حتما با تکیه بر نیروهای جوان خود وارد عمل خواهیم شد.

خبر فوری : مشخصا عنوان نکردید که حزب موتلفه برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از چه زمانی به صورت عملی اقدامات لازم را انجام خواهد داد؟

حبیبی: فعلا برروی افراد و گزینه‎های مدنظرمان به یک جمع‎بندی نهایی نرسیدیم. از این رو قطعا طی ماه ‏های آینده، هرچقدر به روزهای انتخابات نزدیکتر شویم با شناسایی چهره‎های واجد شرایط و برگزاری جلسات مشترک با آنها گزینه‎های مدنظرمان را انتخاب خواهیم کرد.

موتلفه نقشی در خروجی لیست نهایی کاندیداهای مجلس دهم نداشت و تصمیماتی که اتخاذ شد براساس نظر بزرگان اصولگرایی بود.

خبر فوری : آیا حزب موتلفه اسلامی به فکر ائتلاف با سایر جریانات اصولگرا در انتخابات مجلس آینده خواهد بود یا بازهم به صورت مستقل وارد عمل خواهد شد؟

حبیبی: ائتلاف با سایر جریانات اصولگرایی در حال حاضر در دستور کار حزب موتلفه اسلامی قرار ندارد از این رو ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با شناسایی نامزدهای مدنظر خود یک لیست جامعی را برای انتخابات مجلس ارائه دهیم اما در این میان قطعا از هیچ اقدامی در جهت وحدت اصولگرایان نیز دریغ نخواهیم کرد.

42

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مهدی
    0

    گفتگو با حزبی ک سال ها هست درایران مرده هست و بود ونبودش یکی هست چ با جوانگرایی چ با پیرگرایی چ با میانسالگرایی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها