يادداشت رهبر معظم انقلاب درخصوص فيلم و سريال‌های تلويزيونی /هنر باید میدان‌دار باشد /در سریال ها به مسائل ملی بپردازید/کم نیستند کسانی که دارای موضع مسئولانه و تلاش شایسته‌اند

در نشستی با عوامل ساخت مجموعه‌های نمايشی سيما، از يادداشت رهبر معظم انقلاب درخصوص فيلم و سريال‌های تلويزيونی رونمايی شد.

يادداشت رهبر معظم انقلاب درخصوص فيلم و سريال‌های تلويزيونی /هنر باید میدان‌دار باشد /در سریال ها به مسائل ملی بپردازید/کم نیستند کسانی که دارای موضع مسئولانه و تلاش شایسته‌اند

چندی قبل معاون سیمای رسانه ملی و مدیران شبکه‌های تلویزیونی به همراه جمعی از کارگردانان، تهیه کنندگان و نویسندگان مجموعه های نمایشی سیما با رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) دیدار کردند.

متن یادداشت رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به شرح زیر است:

بسمه تعالی

آنچه در نظر بود در دیدار دیشب با حضرات بازیگران و کارگردانان و تهیه‌کنندگان سیما گفته شود و به خاطر تمام شدن وقت گفته نشد:

جنگ نرم همه جانبه دشمن، امروز قابل انکار نیست.

با این حال برخی آن را انکار می‌کنند و این خود نیز بخشی از جنگ نرم است.

در این جنگ، هنرمندان و اهالی فکر و نظر، در حکم نیروهای مسلح در جنگ سخت‌اند.

برخی بی‌تفاوت از برابر این حادثه ملی می‌گذرند برخی هم با دشمن همراهی و به او کمک می‌کنند. آنها مسئولیت ناپذیر و اینها دشمن شیفته‌اند. در مقایسه با نیروهای مسلح درجنگ سخت، می‌توان گناه این دو دسته را تشخیص داد.

امروز در کشور بحمدالله کم نیستند کسانی که دارای موضع مسئولانه و تلاش شایسته‌اند. این باید روز به روز افزایش یابد.

دفاع از عظمت ایران، از فرهنگ ایران، ازخانواده ایرانی، ازحرکت باشکوه ملت ایران و ... فقط با سخنرانی و نگارش نیست؛ هنرباید میدان‌دار باشد.

جایگاه فیلم و سریال دراین میان بسیار برجسته است.

در سریالها به مسائل ملی بپردازید؛ ازشهدای عزیز، از دفاع مقدس، از انقلاب، از سبک زندگی اسلامی، از انگیزه‌های ایمانی ملت و مظاهر آن، از ایستادگیشان در برابر ابرجنایتکاران و مفسدان عالم، از راهپیمایی اربعین و... بگوئید؛ عظمت و استقلال و شجاعت و ظرفیت‌های علمی و عملی این ملت را با زبان هنر بیان کنید.

پرداخت درست و هنرمند‌انه این موضوعات بسی جذاب و پرمخاطب است، هم در داخل کشور و هم در دیگر کشورها و ملت‌ها.

سخنان شما دیشب نشان داد که شما هم عیناً همین دغدغه را دارید ، موفق و مؤید باشید انشاءالله.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها