درخواست نائب رئیس کمیسیون عمران از دولت/ وام مسکن در تهران باید 400 میلیون شود

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مکانیزم پرداخت تسهیلات مسکن باید به گونه ای باشد که این وام ها به افراد کم درآمد تعلق گیرد تا زوج های دارای درآمد پایین و متوسط بتوانند از فرصت ایجاد شده استفاده کنند.

درخواست نائب رئیس کمیسیون عمران از دولت/ وام مسکن در تهران باید 400 میلیون شود

سیداحسن علوی با اشاره به تصمیم بانک مرکزی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن، گفت: در سال های گذشته بانک مرکزی سیاست های اصلاحی را برای افزایش وام مسکن انجام داده و در شرایط کنونی برای یک زوج حدود 160 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی در کلانشهری مانند تهران ، یک زوج با حداکثری تسهیلات مسکن هم نمی توانند یک خانه کوچک در نقاط پایین شهر خریداری کنند.

زندگی بیش از 600 هزار خانوار بدون مسکن در کشور

علوی گفت: امروز بیش از 600 هزار خانوار بدون مسکن در حال زندگی کردن هستند و این افراد مجبورند که هر ماه یا سال خانه خود را تغییر دهند.

به نظر من در شرایط کنونی تسهیلات مسکن حداقل باید دو برابر شود، به این صورت که در شهری مانند تهران تسهیلات باید حدود 400 میلیون تومان باشد، البته این میزان وام نباید به صورت عمومی و کلان پرداخت شود، زیرا دلالان و سوداگران بازار از این مسئله نفع می برند

وی تصریح کرد: به نظر من در شرایط کنونی تسهیلات مسکن حداقل باید دو برابر شود، به این صورت که در شهری مانند تهران تسهیلات باید حدود 400 میلیون تومان باشد، البته این میزان وام نباید به صورت عمومی و کلان پرداخت شود، زیرا دلالان و سوداگران بازار از این مسئله نفع می برند.

علوی گفت: مکانیزم پرداخت تسهیلات مسکن باید به گونه ای باشد که این وام ها به افراد کم درآمد تعلق گیرد تا زوج های دارای درآمد پایین و متوسط بتوانند از فرصت ایجاد شده برای خرید مسکن استفاده کنند.

تسهیلات جدید مسکن باید با سود کم و مدت زمان پرداخت بالا باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: البته به نظر من تسهیلات ارائه شده که به صورت نظام مند توزیع خواهد شد، باید با سود بسیار پایین و مدت زمان پرداخت بسیار بالا باشد، تا معیشت خانوارها به خطر نیفتد، این در حالی است که در شرایط کنونی سود تسهیلات تقریبا بالا بوده و حداکثر زمان پرداخت وام حدود 12 سال است، اما این دو موضوع باید با افزایش میزان تسهیلات، اصلاح شود.

وی گفت: قطعا اگر مانند گذشته تسهیلات مسکن بدون محدودیت و به صورت کلان به تمام افراد پرداخت شود، این مسئله موجب بروز تورم چند برابری در بازار مسکن شده و با وجود افزایش 84 درصدی قیمت ملک نسبت به سال گذشته، باز باید شاهد افزایش نرخ ها باشیم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: پرداخت تسهیلات مسکن نیازمند نظارت دقیق بانک مرکزی و بانک مسکن است، زیرا در صورت خلاء نظارتی تجربه گذشته بار دیگر تکرار می شود، که وام به همه افراد پرداخت شد اما نتیجه مورد نظر محقق نشد./

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • زهرا هوش اوری
    0

    بیضتر از این هم بشود نمیگیرم ................زیرا قیمتها حبابی است .یک متر مربع که می شود چهار تا موزاییک 10 الی 12 میلیون نمی ارزد .پس باید تمام بنگاههای معاملاتی دزد و دلال بسته شوند... باید این صنف منحل شود .....مفت خوری باعث این بدبختی مردم شده ..نان باید از بازو خورده شود نه از یک ورقه کاغذ امضائ شده ....که به هیچ دردی نمی خورد ....باید به قانون برگردیم .......باید به قانون برگردیم ....قانون جنگل تمام .....خانه به قیمت تمام شده با تعیین قیمت مصالح بکار برده در ان و با تایید مهر داد گستری .وارائه فقط از طریق اینترنت وگواهی فروش با تعیین نرخ از طریق کارشناس دادگستری و ارایه به خریدار .یا فروشنده . ثبت فقط در دفاتر اصلی دولت باشد .باید به قانون برگردیم .قانون جنگل هرکی هرکی هرچه دلش خواست تمام ................. میگردید یا .نمی خریم تا خانه را به قیمت بخریم با سود 10 درصد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها