همه گزینه‌های تیم ملی برای میزبانی؛ آزادی به علاوه سه!

در یکی دو سال اخیر چند ورزشگاه مدرن تاسیس شده‌ که قابلیت میزبانی از باز‌ی‌های دوستانه تیم ملی را دارند.

همه گزینه‌های تیم ملی برای میزبانی؛ آزادی به علاوه سه!

هر بار از بازی‌های تیم ملی در ورزشگاه آزادی استقبال خوبی نمی‌شود، ماجرای انتقال باز‌ی‌های دوستانه ملی به شهرستان‌ها مطرح می‌شود. ماجرایی که خیلی زود به بهانه مختلف رد می‌شود. تعداد کمِ فرودگاه و هتل‌های چند ستاره در شهرستان‌ها در کنار این که به جز آزادی، ورزشگاهی در شان مهمانی از تیم‌های ملی دیگر نداشتیم، منجر به این می‌شد که تیم ملی از پایتخت خارج نشود. در یکی دو سال اخیر اما، چند ورزشگاه مدرن در شهرهای بزرگ ایران ساخته شد. ورزشگاه‌هایی که روی دست آزادی بلند شدند و از لحاظ امکانات، تفاوت زیادی با ورزشگاه‌های قبلی دارند.

ورزشگاه امام رضا

25 شهریور سال قبل بود که ورزشگاه امام رضا بعد از کلی کش و قوس، افتتاح شد. این ورزشگاه یکی از مجهزترین استادیوم‌های خاورمیانه است. در ورزشگاه امام رضا یک درمانگاه شبانه‌روزی و دائمی هم ساخته شده است. زمین چمن این ورزشگاه به گونه‌ای زه‌کشی شده‌ که بارندگی باعث جمع شدن آب در ورزشگاه نشود. این ورزشگاه دارای یک پارکینگ طبقاتی ۷ طبقه است. در کنار این زمین، یک زمین تمرین درجه یک نیز ساخته شده‌ است. سقف استادیوم توسط یک شرکت فرانسوی ساخته شده‌است که در استادیوم المپیک لندن و برخی از سالن‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ کار کرده‌ است. صندلی‌های ورزشگاه نیز توسط یک شرکت اسپانیایی عرضه شد که قبلاً با رئال مادرید همکاری داشته‌ است. چمن و تارتان اطراف زمین، توسط یک شرکت آلمانی پشتیبانی می‌شود. این استادیوم توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) دارای جایگاه A در آسیا است. پیش‌از آن تنها ورزشگاه آزادی تهران دارای چنین درجه‌ای در میان استادیوم‌ها در ایران بوده‌ است.

ورزشگاه نقش جهان

ورزشگاه نقش جهان با گنجایش 75هزارنفری، دومین ورزشگاه بزرگ ایران به حساب می‌آید. فاز نخست این ورزشگاه در سال ۱۳۸۱ افتتاح شد و فقط برای مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار می‌گرفت که تیم سپاهان در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ بازی‌های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می‌کرد. در سال ۱۳۸۶ این ورزشگاه برای ساخت فاز دوم تعطیل شد. فاز دوم این ورزشگاه پس از گذشت بیش از ۹ سال تعطیلی، در تاریخ ۱۲ آبان ماه سال ۱۳۹۵ افتتاح شد.

ورزشگاه فولادآرنا

فولاد آرنا، تازه‌ترین استادیومی است که در ایران تاسیس شده. در ورزشگاه اختصاصی فولاد، جدیدترین متدهای ساخت استادیوم در دنیا پیاده شده است. فولاد آرنا جزو معدود ورزشگاه‌های ایران است که پیست تارتان وجود ندارد و مردم به بازیکنان نزدیک هستند و روند کاملاً حرفه‌ای جایگاه‌سازی تماشاگران فوتبال اروپا مورد تبعیت قرار گرفته ‌است. نورافکن‌های ورزشگاه روی لبه‌های سقف کار گذاشته شده‌ است و برخلاف دیگر ورزشگاه‌های کشور این ورزشگاه فاقد دکل برای پروژکتورهایش است. ورزشگاه اختصاصی فولاد، ۳۰۶۵۵ نفری است.

منبع: نود

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها