وزارت نیرو به تعهدات خود عمل نمی‌کند

وزارت نیرو به تعهدات خود عمل نمی‌کند

مسعود تجریشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به آخرین وضعیت اعتباری ستاد احیای دریاچه ارومیه پرداخت و اظهار داشت: بر اساس قولی که از سوی دولت داده شده است مقرر است تا 20 اسفند 270 میلیارد تومان از اعتبارات 680 میلیارد تومانی پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه در سال 95 پرداخت شود.

مدیر دفتر تلفیق و برنامه‌ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه مقرر است تا پایان امسال نیز کل اعتبار 680 میلیارد تومانی دریاچه ارومیه پرداخت شود گفت: تمام مراحل برنامه بودجه تا خزانه انجام شده است اما چون قرار است تا در قالب اوراق محقق شود منتظر هستیم تا مصوب شود که این اوراق توسط کدام بانک منتشر می‌شود.

وی به آخرین وضعیت رهاسازی‌های آب به پیکره دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه مقرر بود تا در بهمن ماه امسال 60 میلیون متر مکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شود که متاسفانه کمتر از 50 میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده است.

تجریشی با بیان اینکه وزارت نیرو به تعهدات خود عمل نکرده است بیان کرد: این نگرانی از سوی وزارت نیرو وجود دارد که پس از رهاسازی آب به دریاچه ارومیه امکان تأمین آب مورد نیاز در پشت سدها وجود نداشته باشد.

مدیر دفتر تلفیق و برنامه‌ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌سازی دانشگاه‌ای دیگر ستاد، نگرانی در مورد تأمین آب پشت سدها وجود ندارد.

وی اظهار داشت: ما نیز نگرانیم که زمانی رهاسازی آب به دریاچه ارومیه صورت گیرد که وقت گذشته باشد و این رهاسازی‌ها چندان تاثیری در احیای دریاچه ارومیه نداشته باشد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها