حمله تند مهران رجبی به شاخ‌های اینستاگرام

امروزه با وجود اینکه بسیاری از بازیگران مستعد و باتجربه جامعه هنری کشور بیکار هستند، خبر‌هایی شنیده می‌شود از انتخاب و دعوت از به اصطلاح شاخ‌های اینستاگرام برای ایفای نقش به عنوان بازیگر!

حمله تند مهران رجبی به شاخ‌های اینستاگرام

سوال اساسی این است که آیا این امر که به تازگی در سینما مد شده است، حال سینمای امروز را از اینکه هست بدتر نمی‌کند؟ آیا فردی که در اینستاگرام دابسمش می‌سازد، می‌تواند بازیگر پرمغزی برای سینما و هنر متعالی این کشور باشد؟ تعداد زیاد فالوور می‌تواند ملاک خوبی برای بازیگر شدن باشد؟

مهران رجبی، بازیگر سینما و تلوزیون در خصوص خبر انتخاب بازیگر از اینستاگرام به «جوان آنلاین» می‌گوید: خاطرم هست یکی از دوستان نزدیکم به من می‌گفت: برای انتخاب بازیگر در فیلم‌ها مشکلات زیادی داریم و معمولا بازیگرانی را از استان‌هایی همچون مشهد، کرمان، زاهدان و… می‌آوریم و ایفای نقش می‌کنند. خب! اگر این خبر صحت داشته باشد از دو دیدگاه می‌توان به آن پرداخت. معتقدم در نگاه اول باید این امر را به فال نیک گرفت. چرا که تکنولوژی به رفع مشکلات کمک می‌کند و با پیشرفت وسایل ارتباط جمعی نوین و بروز و ظهور شبکه‌های اجتماعی و… دیگر نیازی به تحمل این همه سختی و مشکل و دوری و فاصله نیست. پس از این حیث زیاد هم نباید نگران باب شدن این امر در بین جامعه و به خصوص جامعه هنری بود.

این بازیگر تصریح می‌کند: اما فیلمی که بازیگرانش از شاخ‌های اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی به منظور ایفای نقش انتخاب می‌شود، قاعدتاً فیلم خوبی از آب در نمی‌آید و اتفاق خوبی در آن ایجاد نمی‌شود و بهتر است در همان فضای مجازی پخش شود.

رجبی معتقد است: این تجربه و استعداد و کارنامه درخشان بازیگر است که یک فیلم را پخته‌تر می‌کند. بازیگری یعنی اینکه کسی باید از شما خوشش بیاید و به شما به عنوان یک بازیگر نقشی را محول کند تا آن را بازی کنید. به عنوان مثال تصور کنید که من تهیه کننده‌ام و مثلا از پرویز پرستویی خوشم می‌آید، خب! در نهایت از ایشان دعوت می‌کنم تا در فیلمم بازی کنند و چون افرادی همچون ایشان صاحب تجربه بوده و نقش‌های متعددی را تاکنون عهده دار شده‌اند، بی شک به هر چه بهتر شدن فیلم و جمع بندی نهایی کمک می‌کنند و فیلم همسو با علاقه، ذائقه و پسند مخاطب پیش می‌رود. اما اینکه ما یک بازیگر را از میان شاخ‌های اینستاگرام انتخاب می‌کنیم، نباید از خوب شدن فیلم خاطر جمع باشیم.

مهران رجبی تأکید میکند: پارامتر‌های انتخاب بازیگر بسیار مهم است و سینماگران باید بدانند چه کسی به درد چه نقشی می‌خورد. تعریف شخصی من از این امر این است که بازیگری یعنی خوش آمدن دیگری از بازیگر! شاید هم آن تهیه کننده یا کارگردان از این شاخ‌های اینستاگرام خوشش آمده، اما به پایان خوب فکر نکرده است.

بازیگر "روزگار قریب" خاطرنشان ساخت: شاید هم به این شاخهای مجازی پول کمی بدهند یا حتی پولی هم از آن‌ها بگیرند برای تحویل نقش. در مجموع من معتقدم اگر قرار بر خوش آمدن است، این خوش آمدن هم باید شخصی باشد و هم حرفه‌ای. وقتی سینماگر ما دست به انتخاب بازیگر از بین شاخ‌های اینستاگرام می‌زند، قطعا فیلم او خوب نمی‌شود و در این صورت تنها شانس بچه‌های دور دست که در شهرستان‌ها هستند برای بازیگر شدن بیشتر می‌شود. ای کاش به جای شاخهای مجازی از بازیگران توانمند شهرستانی استفاده کنند.

منبع: جوان آنلاین

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها