تخلف در آزادراه تهران - شمال با واگذاری زمین‌های کلاردشت به پیمانکاران در قبال طلب هايشان!

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت :یکی از پرونده‌های تخلف مربوط به تهاتر زمین در پروژه آزادراه تهران ــ شمال است.

تخلف در آزادراه تهران - شمال با واگذاری زمین‌های کلاردشت به پیمانکاران در قبال طلب هايشان!

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از واگذاری سؤال‌برانگیز زمین‌های کلاردشت به پیمانکاران آزادراه تهران ــ شمال خبر داد.

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "پرونده‌های متعددی درباره زمین‌خواری در این کمیسیون موجود است که در حال رسیدگی به آن‌ها هستیم"، گفت: یکی از این پرونده‌ها مربوط به تهاتر زمین در پروژه آزادراه تهران ــ شمال است.

وی در همین زمینه ادامه داد: از نمایندگان پیمانکار این آزادراه، نماینده بنیاد مستضعفان، شهرداری کلاردشت، امور اراضی و سازمان منابع طبیعی دعوت شد تا با حضور در کمیسیون توضیحات خود را ارائه کنند که این اتفاق نیز اخیراً رخ داده است.

نماینده شیراز در مجلس تصریح کرد: ظاهراً یک‌سری از اراضی در کلاردشت و برخی از شهر‌ها که واگذاری آن‌ها منع قانونی داشته، طی قراردادی بین پیمانکاران آزادراه تهران ــ شمال در قبال طلب‌های آن‌ها واگذار شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه این قرارداد برای سال ۱۳۷۴ است، اضافه کرد: اساساً شروع این قرارداد که بر مبنای تهاتر بوده، اشتباه و سؤال‌برانگیز است.

پارسایی عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد بخشی از واگذاری‌ها که مناطق جنگلی بوده از پیمانکاران بازپس‌گیری و به سازمان جنگلداری عودت داده شده است. در جلسه‌ای که با پیمانکار آزادراه تهران ــ شمال داشتیم آن‌ها اعلام کردند که بخشی از اراضی‌ای که به آن‌ها داده شده در اختیار آن‌ها نیست و نمی‌توانند آن‌ها را عودت دهند.

نماینده شیراز در مجلس تصریح کرد: آن‌طور که شاکیان اعلام کرده‌اند برخی از اراضی واگذارشده کنار تپه تاریخی کلاردشت قرار دارد که از سازمان میراث فرهنگی این موضوع استعلام شده تا نظرات خود را اعلام کند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: قرار شده تا دستگاه‌های دخیل در این قضیه جلساتی با یکدیگر داشته و مشکلات را حل‌وفصل کنند و نتیجه را به کمیسیون ارائه کنند و اگر این اتفاق نیفتد کمیسیون خود در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: تابناک

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها