علت نارضایتی ۹۰ درصد پرستاران بخش‌های دیالیز چیست؟!

یک نظرسنجی علمی مشخص کرد که ۸۹ درصد پرستاران بخش دیالیز بیمارستان‌ها معتقدند بین حقوق خود و حجم فعالیتشان تناسبی وجود ندارد.

علت نارضایتی ۹۰ درصد پرستاران بخش‌های دیالیز چیست؟!

براساس نظرسنجی مدیریت آموزش، تحقیقات و آمار انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران، 81 درصد پرستاران نیز از ناهمسانی ساعت کار خود در بخش دیالیز با دیگر همکارانشان در بخش‌های دیگر بیمارستان ناراضی هستند.

همچنین پرستاران شرکت کننده در این نظرسنجی با 5/72 درصد فراوانی کیفیت دستگاه‌های دیالیز بیمارستان‌های تهران و 81 درصد کیفیت داروها را دارای کیفیت اعلام کرده‌اند. با این وجود پرستاران بخش دیالیز بیمارستان‌ها با 8/72 فراوانی اعتقاد دارند که بخش دیالیز در بیمارستان یک بخش سربار از سوی مسئولان شناخته می‌شود.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی از نظر سنی، جوان‌ترین شرکت کننده دارای 22 سال و مسن‌ترین 65 سال بودند که به این ترتیب میانگین سنی پرستاران بخش دیالیز بیمارستان‌های تهران 42 سال است. که از این تعداد 32 درصد مرد و 68 درصد را زنان تشکیل می‌دادند.

در این نظرسنجی مشخص شد که 78 پرستاران بیمارستان‌های تهران تحصیل کرده رشته پرستاری هستند که 60 درصد آنان سرپرستار، 11 درصد پرستار و 11 درصد مسئول بخش هستند.

از مجموع 48 پرستار بخش دیالیز شرکت کننده در این نظرسنجی 5/67 درصد آنان سابقه آشنایی خود با انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران را متوسط و کم اعلام کرده‌اند. با این وجود 100 درصد پرستاران شرکت کننده در این نظرسنجی آمادگی خود را برای ارتباط و تعامل با انجمن اعلام کرده‌اند.

نتایج این نظرسنجی حاصل تحقیق انجام شده در شهریور ماه سال 1397 است.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها