مک کارتی به نیمکت جمهوری ایرلند نزدیک شد/ دو مانع بر سر راه کی روش

روزنامه «تلگراف بلفاست» با اعلام این که مک کارتی به نیمکت سرمربیگری ایرلند نزدیک شده، دو مانع اصلی بر سر راه کی روش جهت نشستن روی نیمکت این تیم را فاش کرد.

مک کارتی به نیمکت جمهوری ایرلند نزدیک شد/ دو مانع بر سر راه کی روش

روزنامه تلگراف بلفاست، با اشاره به این که میک مک کارتی به نیمکت سرمربیگری ایرلند نزدیک شده، حضور کی روش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به همراه ایران و دسترس نبودن تا پایان ماه ژانویه و همچنین مسئله دستمزد را دو مانع اصلی بر سر راه این مربی پرتغالی دانست.


این روزنامه نوشت اتحادیه فوتبال ایرلند نمی‌خواهد به این مربی پرتغالی همان دستمزد ۱.۹ میلیون یورویی را که به مارتین اونیل، سرمربی سابق این تیم، می‌پرداخت، بدهد به نوشته این روزنامه، انتظار می‌رود میک مک کارتی در ۴۸ ساعت آینده با مقامات اتحادیه فوتبال جمهوری ایرلند در مورد هدایت تیم ملی این کشور صحبت کند -، اما از سوی دیگر استفان کنی، رئیس داندالک، به طور کامل از معادله خارج شده است.

مک کارتی پیشتاز جانشینی مارتین اوینیل است و FAI مشتاق است تا پیش از قرعه کشی یورو ۲۰۲۰ یک مربی جدید را استخدام کنداین مربی ۵۹ ساله در حال حاضر از بدون تیم است و برای بازگشت به سمت پیشین خود ابراز علاقه کرده است، بنابراین به نظر می‌رسد نباید هیچ مانعی برای انعقاد قرارداد وجود داشته باشد.

با این حال، ایرلندی‌ها نشان داده اند که قصد دارند با بیش از یک نامزد صحبت کنند؛ و در حالی که علاقه‌ای به کارلوس کی روش و یورگن کلینزمن وجود دارد، قابل درک است که کنی، رقیب اصلی مک کارتی است پیش از برکناری اونیل، از کنی برای هدایت تیم ملی زیر ۲۱ سال ایرلند دعوت شده بود، اما او به این موقعیت علاقه‌مند نبود. وی معتقد است که توانایی رهبری تیم بزرگسالان را دارد.

او روز گذشته تأیید کرد که رد پیششنهاد سرمربیگری تیم بزرگسالان دشوار است."من فکر می‌کنم هدایت کشور شما افتخار است. اگر شما هدایت تیم های رئال مادرید ،بارسلونا یا ایرلند را پیشنهاد بکنید. من تصمیم می‌گیرم که ایرلند را انتخاب کنم، زیرا این بزرگترین افتخاری است که شما به عنوان یک ایرلندی می توانید داشته باشید. "

این گزارش در ادامه درباره کی روش نوشت؛

نیمکت خالی ایرلند توجه مربیان خارجی را نیز جلب کرده - از جمله سرمربی سابق رئال مادرید به نام کارلوس کی روش. این پرتغالی پر سفر بسیار علاقمند به این پست است، اما یک مشکل این است که او تا بعد از بازی‌های جام ملت‌های آسیا در ژانویه ۲۰۱۹ در دسترس نیست.

او همچنین با کاهش دستمزدی که در ایران می‌گیرد، مواجه خواهد شد؛ چرا که اتحادیه فوتبال ایرلند به مرد جدید خود ۱.۹ میلیون یورویی را که به اونیل می‌داد، پرداخت نخواهد کرد.

کلینزمن نام جدید فهرست گزینه‌های ایرلند است. او مربیگری تیم ملی کشور خود را برعهده داشت و پنج سال سرمربی ایالات متحده آمریکا بود که پس از ناکامی در کسب جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۸، از سمت خود برکنار شد.

اما ایرلندی‌ها به دنبال فردی هستند که به ایرلند نزدیکتر باشد و احتمالا نهایتا هفته آینده سرمربی جدید خود را معرفی خواهند کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها