صلح و سازش در 5 فقره پرونده قتل در استان کرمان

رییس شوراهای حل اختلاف استان کرمان گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون 5 فقره پرونده قتل در استان کرمان به صلح و سازش منجرشده است.

صلح و سازش در 5 فقره پرونده قتل در استان کرمان

مهدی تقی زاده رییس شوراهای حل اختلاف استان کرمان در تشریح عملکرد 7ماهه ی معاونت شورای حل اختلاف استان کرمان گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون 1فقره پرونده قتل در حوزه قضایی زرند ، 1 فقره پرونده قتل در حوزه قضایی ریگان و 3 فقره پرونده قتل در حوزه قضایی کهنوج به صلح و سازش منجر شده است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمان در امور شوراهای حل اختلاف افزود: در حال حاضر تعداد ۳۱۲ شورای حل اختلاف در 31 حوزه قضایی استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۱۱۸ شورای شهری رایی ، ۱۰۵ شورای شهری صلحی و تعداد ۸۹ شورای حل اختلاف روستایی است.

این مقام قضایی به آمار پرونده های مختومه اشاره کرد وگفت : در ۷ ماهه ابتدای سال جاری تاکنون۹۵ هزار و ۵۷9 فقره پرونده به شوراها وارد شده و تعداد ۹۴ هزارو ۶۰۸ فقره پرونده مختومه شده است و تعداد ۹۷۱ پرونده به موجودی شوراهای حل اختلاف استان افزوده شده است.

تقی زاده با اعلام اینکه بیش از 62 هزار پرونده حقوقی و کیفری قابل مصالحه در شوراهای حل اختلاف استان کرمان وجود داشته است ، گفت : از مجموع این آمار تعداد 28 هزار و 30 فقره از طریق صلح و سازش به سرانجام رسیده است.

وی افزود :در ۷ ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته موارد ارجاع پرونده های شورای حل اختلاف به میزان ۱۴ درصد افزایش ، پرونده‌های مختومه ۱۲ درصد افزایش ومصالحه ها نیز ۱۸ درصد افزایش داشته است.

تقی زاده گفت : دعاوی مالی با ۲۹ هزار ۹۷۶ فقره پرونده بیشترین آمار را در بین دعاوی مختومه داشته است.

این مقام قضایی افزود : در 6 ماهه ابتدای سال جاری ۴۹هزار و ۲۹۰ فقره از پرونده‌ها به صورت حکمی درشوراهای حل اختلاف استان رسیدگی شده است که از این تعداد به 2 هزار و 887 فقره از پرونده‌ها اعتراض و تعداد ۱۱۳ فقره نقض شده است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمان در امور شوراهای حل اختلاف استان کرمان گفت : در استان کرمان 8 شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان در حال فعالیت هستند که میزان پرونده های ورودی به این شعبه ها هزار و 299 و پرونده های مختومه هزار و 249 فقره گزارش شده است که از این تعداد 70 درصد با صلح و سازش مختومه شده است.

تقی زاده افزود : در 7 ماهه ابتدای سال 97 تعداد397 زندانی در استان کرمان آزاد شده اند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 121 نفر بوده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان به فعالیت ها و برنامه های فرهنگی این مرکز اشاره کرد و افزود : برگزاری دوره های سیاحتی و زیارتی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، فضاسازی مراکز و واحدهای تابعه، تهیه و تدوین بسته های فرهنگی و بروشورها ویژه ی صلح و سازش، همایش ها و سمینارهای تخصصی ویژه منادیان صلح ،مجالس مذهبی و محافل انس با قرآن از مهم ترین برنامه هابوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها