فورد به خاطر ذائقه مشتریان چینی، بوی خاص مربوط به خودروهای نو را از بین می برد

بوی ناخوشایند داخل کابین بزرگ ترین مشکل صنعت خودرو در بازار چین است. برای مقایسه باید اشاره کنیم این مساله حدود دو برابر بیشتر از دومین مشکل که مصرف سوخت باشد، باعث نارضایتی شده است.

فورد به خاطر ذائقه مشتریان چینی، بوی خاص مربوط به خودروهای نو را از بین می برد

بسیاری از ما هنگام نشستن در داخل یک خودروی نو، بوهای خاصی را که به مشام می رسند، تجربه کرده ایم. این بوها که به خاطر استفاده از قطعات عمدتا پلاستیکی تازه و مواد شیمیایی مثل انواع چسب ها و عایق ها در کابین متصاعد می شوند، برای برخی خوشایند بوده و از استشمام آن حتی لذت می برند.

d86131fb-ford-new-car-smell-2

اما در شرق آسیا و در پرجمعیت ترین کشور جهان وضعیت کاملا برعکس بوده و چینی ها هیچ علاقه ای به بوهای موجود در کابین اتومبیل های صفر کیلومتر ندارند. آنطور که نتایج ارزیابی کیفیت اولیه (IQS) جی دی پاور برای مدل های 2018 نشان می دهند، بیش از 10 درصد مالکین خودروهای جدید در چین، نسبت به بوی رایج آنها ابراز نارضایتی کرده اند.

آقای برنت گروبر (Brent Gruber) یکی از مدیران ارشد جی دی پاور در این باره گفته:

بوی ناخوشایند داخل کابین بزرگ ترین مشکل صنعت خودرو در بازار چین است. برای مقایسه باید اشاره کنیم این مساله حدود دو برابر بیشتر از دومین مشکل که مصرف سوخت باشد، باعث نارضایتی شده است.

2019-ford-focus

کمپانی فورد با اطلاع از این مساله، اخیرا پتنتی را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) ثبت کرده که به موجب آن می توان بوهای رایج را از خودروهای نو برطرف نمود.

این پتنت چند فرایند خاص را در بر می گیرد. به گفته فورد با اجرای این فرایندها می توان تمامی بوهای برخاسته از چرم، پلاستیک، برچسب ها و دیگر مواد شیمیایی را که برای اتصال یا عایق بندی قسمت های مختلف به کار برده شده اند، از بین برد.

fdd5aaf6-ford-new-car-smell-1

پارک کردن خودرو در زیر نور آفتاب، پایین دادن شیشه پنجره ها، روشن کردن موتور و بخاری بخشی از نوآوری ساده فورد برای حذف بوهای کابین مدل های نو محسوب می شوند.

دِبی میلِوسکی (Debbie Mielewski) مهندس ارشد فورد در بخش مواد اولیه روش ابداعی این کمپانی را نتیجه سال ها تحقیق دانسته و گفته که در آینده احتمالا از این روش برای زدودن بوهای مربوط به خودروهای صفر کمک خواهند گرفت. شنیده شده که خودروساز آمریکایی برای مقابله با این بوها، 18 نفر تست کننده بوی زبده را به استخدام خود در آورده است.

f5b72d55-ford-new-car-smell-3

این نخستین تلاش فورد برای مقابله با بوی اتومبیل های نو نیست. چند سال پیش نیز این شرکت با کار گذاشتن محفظه های حاوی زغال چوب در محصولات برند لوکس لینکلن، سعی کرده بود آنها را بدون بویی خاص به مشتریان تحویل دهد.

بد نیست بدانید یکی از کارشناسان با سابقه به نام Lyndon Conrad Bell کابین اتومبیل های صفر کیلومتر را مستعد انباشته شدن گازهای خطرناک عنوان کرده است. به اعتقاد وی تابش نور خورشید به این خودروها سبب تسریع روند آزاد شدن گازها از مواد شیمیایی موجود در بخش های داخلی می شود.

منبع: دیجیاتو

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها