استاندار سابق خراسان رضوی:

مدافع طرح یگان ویژه خراسان رضوی بودیم

استاندار سابق خراسان رضوی گفت: آستان قدس و حرم مطهر رضوی به عنوان نقطه کانونی تهدید توسط دشمنان و گروه‌های افراطیون بوده است.

مدافع طرح یگان ویژه خراسان رضوی بودیم

استاندار سابق خراسان رضوی در خصوص یگان ویژه آستان قدس رضوی، عنوان کرد: جدای از هر مسئله و صحبت‌هایی که در خصوص سلیقه‌های سیاسی وجود دارد اما ما مسئله‌ای داریم که خود آستان قدس و حرم مطهر رضوی به عنوان نقطه کانونی تهدید توسط دشمنان و گروه‌های افراطی همیشه مورد تهدید بوده و هیچ زمانی از لیست تهدید خارج نشده و حرم همواره کانون هدفی برای آن‌ها بوده است. راجع به موضوع تکمیل حلقه‌های امنیتی فکر شد. ما بخشی به نام بیرون حرم داریم که به نیروی انتظامی واگذار شد، بخشی نیز به نام پوسته اطراف حرم داشتیم که به سپاه و بسیج واگذار گردید اما تکلیف بخش داخل حرم مشخص نبود.

رشیدیان بیان کرد: ما در جریان یگانی که تشکیل شد بوده و مدافع آن بودیم زیرا این حلقه یک مجموعه کلافی چندلایه برای دفاع از آن هسته است. این یگان سیکل خود را به طور کامل طی کرده است. این یگان‌ها تحت مدیریت نیروی انتظامی شکل می‌گیرد، یعنی فرمانده آن توسط نیروی انتظامی منصوب می‌شود و آموزش و کنترل مدیریت آن با نیروی انتظامی است اما مدیریت اجرایی آن با مدیریت سازمان مربوطه خواهد بود که این یگان‌ها تنها برای حرم مطهر نیست.

وی افزود: این یگان کاملا در چارچوب طرح‌های امنیتی بوده و چیزی خارج از آن نبوده است. ما نیز به عنوان شورای تامین استان و من به عنوان رئیس این شورا کاملا این طرح را به صحه می‌گذاریم و فکر می‌کنیم که به نفع است زیرا اگر ماموریت داخل حرم به سپاه داده می‌شد، داخل حرم حالت نظامی پیدا می‌کرد که از زمان آقای طبسی و بعد آقای رئیسی این نگاه بود که شرایط داخل حرم را نظامی نکنیم.

استاندار سابق خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باید شرایط مهیایی برای موضوع زیارت توام با آرامش و امنیت باشد و یگانی هم که تشکیل می‌شود، با این نگاه است که مدیریت فرهنگی داخل حرم آسیب نبیند. این مطلب به هیچ عنوان دارای بار سیاسی نبوده، بلکه یک ملاحظه امنیتی است که بر اساس آن، این راهبرد و راهکار انتخاب شد که سیکل تصویبی خود را طبق قانون طی کرد و فرمانده نیروی انتظامی در سفر قبلی خود برای تعیین فرمانده نیروی انتظامی استان، فرمانده یگان را نیز معرفی و منصوب کردند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها