خداحافظی رانندگان با سرعت بالا

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به نصب دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌ها، گفت: رانندگان متخلف باید با سرعت بالا خداحافظی کنند.

خداحافظی رانندگان با سرعت بالا

سیدحسین افضلی با اشاره به مجوز سازمان برنامه و بودجه برای خرید و به کارگیری 2 هزار دوربین ثبت تخلف در جاده ها، اظهار کرد: قطعا گسترش تجهیزات نظارتی و انتظامی در جاده ها می تواند آثار مثبتی را برای کشور به دنبال داشته باشد. کاهش تصادفات جاده ای یکی از آثار مثبت به کارگیری گسترده این دوربین هاست، امروز به واسطه کمبود این دوربین ها در جاده ها، رانندگان بدون هیچ ترسی اقدام به تخلفات رانندگی می کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار سال گذشته حدود 16 هزار نفر تلفات جانی ناشی از تصادفات جاده ای داشتیم که خطای انسانی حدود 70 درصد در بروز تصادفات جاده ای تأثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: این مسئله نشان می دهددر صورت کاهش خطای انسانی می توان درصد بالایی از تصادفات جاده ای را کاهش داد، از این رو گسترش نظارت های انتظامی در جاده ها می تواند رانندگان را در راستای رانندگی بی خطر هدایت کند.

به گفته وی، سرعت غیرمجاز یکی از مولفه های اصلی در بروز تصادفات جاده ای است، از این رو باید از هر طریقی چه افزایش نیروهای پلیس جاده ای و چه گسترش دوربین های ثبت تخلف، از تشدید این مسئله جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: آمارها و گزارش ها نشان می دهد در جاده هایی که در آن ها دوربین ثبت تخلف نصب شده، آمار تصادفات و تخلف قانونی به میزان محسوسی کاهش پیدا کرده است. از این رو انتظار می رود با افزایش این دوربین ها در جاده ها میزان تصادفات کاهش محسوسی داشته باشد.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها