مسابقات جام جهانی کشتی ۲۰۱۹ در رشت برگزار می‌شود

معاون توسعه ورزش اداره ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه مسابقات جام جهانی کشتی در سال ۲۰۱۹ در رشت برگزار می‌شود گفت: برای برگزاری مسابقات جام جهانی با مشکلات مالی مواجه هستیم.

مسابقات جام جهانی کشتی ۲۰۱۹ در رشت برگزار می‌شود

ابوالفضل صادقی ظهر امروز در نشست خبری نخستین المپیاد ورزشی استعدادهای برتر ورزش کشور در رشته‌های شطرنج و تکواندو در رشت اظهار داشت: استان گیلان در المپیاد ورزشی استعدادهای برتر ورزشی کشور میزبان دو رشته تکواندو و شطرنج است.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه در بازی‌های آسیایی اندونزی از لحاظ تعداد مدال افت نداشتیم خاطرنشان کرد: در رشته‌های پایه نتوانستیم مدال کسب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه استعدادیابی در ورزش یک کار زیربنایی است تصریح کرد: استعدادهای ورزشی تحت حمایت اداره ورزش و جوانان قرار می‌گیرند و از آن‌ها برای ورزش قهرمانی استفاده می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه هیئت‌های مختلف استان گیلان مسابقاتی را برای شناختن استعدادها برگزار کردند افزود: هدف اصلی المپیاد ورزشی استعدادهای برتر ورزشی کشور کشف استعدادها و حمایت از آن‌ها است.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان با تاکید بر اینکه 400 ورزشکار در رشته تکواندو با یکدیگر به رقابت می‌پردازند ابراز داشت: 310 ورزشکار در رشته شطرنج طی 5 روز با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان گیلان در رشته تکواندوی بانوان میزبان مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور است گفت: استان گیلان یکی از قطب‌های تکواندوی کشور است و یکی از ورزشکاران گیلانی امکان کسب مدال المپیک را دارد.

صادقی با اشاره به اینکه استان گیلان در مسابقات تکواندوی بانوان المپیاد ورزشی استعدادهای برتر ورزشی کشور با دو تیم شرکت می‌کند اظهار داشت: 34 تیم در مسابقات تکواندوی بانوان به میزبانی استان گیلان شرکت می‌کنند.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه مسابقات تکواندو در 2 روز برگزار می‌شود افزود: می‌توانستیم میزبانی مسابقات بزرگسالان کشور در رشته‌های مختلف را برعهده بگیریم اما این‌گونه میزبانی‌ها هیچ دستاوردی برای ورزش استان گیلان ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اداره ورزش و جوانان استان گیلان از استعدادها حمایت میکند تصریح کرد: قهرمانان و استعدادهای ورزشی استان گیلان می‌نوانند از امکانات اداره ورزش و جوانان به‌صورت رایگان استفاده کنند.

صادقی با اشاره به اینکه اداره ورزش و جوانان استان گیلان به صورت ماهانه وضعیت استعدادهای ورزشی را مورد بررسی قرار می‌دهد عنوان داشت: قهرمانان نباید به مقوله‌ای به‌جز ورزش فکر کنند.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه امیدواریم المپیاد ورزشی استعدادهای برتر ورزشی کشور به سرنوشت المپیاد ایرانیان دچار نشود افزود: مسابقات شطرنج در 5 روز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بعضی رشته‌ها به دلایل مختلف تیمی برای شرکت در مسابقات اعزام نکردیم گفت: خانوادها در تعدادی از رشته‌ها به‌دلیل مسافت طولانی محل برگزاری مسابقات مانع از حضور فرزندانشان در مسابقات شدند.

صادقی با بیان اینکه مسابقات جام جهانی کشتی در سال 2019 در رشت برگزار می‌شود ابراز داشت: فدراسیون کشتی با برگزاری این مسابقات در شهر رشت موافقت کرد.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان با تاکید بر اینکه مسابقات جام جهانی کشتی با حضور 8 تیم در رشت برگزار می‌شود گفت: یکی از مشکلات برای برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی پرداخت هزینه یک میلیاردی برگزاری مسابقات است.

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها