بازی سه بازیگر مشهور سینما دراپرای «هفت شهر عشق»

در اُپرای «هفت شهر عشق» که پیش‌تر قرار بود با نام اُپرای «برانگیخته»، دی امسال روی صحنه برود، محمدرضا فروتن، هانیه توسلی و ابوالفضل پورعرب به ایفای نقش می‌پردازند.

بازی سه بازیگر مشهور سینما دراپرای «هفت شهر عشق»

اُپرای «هفت شهر عشق» به خوانندگی روزبه نعمت‌الهی، سالار عقیلی و روزبه بمانی دی امسال در سالن وزارت کشور روی صحنه می‌رود و اسفندیار قره‌باغی (در نقش اهریمن)، عباس عابدین‌زاده، ودود موذن و هادی قضات سولیست‌های آن هستند.

اپرایی بر اساس منطق الطیر
این اپرا براساس منطق الطیر عطار طراحی و نوشته شده و در آن از اشعار مولانا و حافظ نیز وام گرفته شده است و «برانگیخته» (قهرمان داستان) برای رسیدن به سر منزل مقصود پای در طریقتی دشوار می‌نهد.

با همکاری بنیاد رودکی، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهداد روحانی به صورت زنده موسیقی این اُپرا را می‌نوازند. محمد عبدی‌زاده نویسندگی و کارگردانی این اثر را به تهیه‌کنندگی مرضیه مهدی‌زاده و علی آقایی‌نسب برعهده دارد. منصور دانشور نیز اقدام به آهنگسازی وخلق این اثر کرده است.

اپرا نمایش«هفت شهر عشق» براساس منطق الطیر عطار طراحی و نگارش شده و در آن از اشعار مولانا و حافظ نیز وام گرفته شده است و با ترکیبی از انواع هنرها و بهره گیری از آموزه های ادبی و هنری که سرشار از اشارات عرفانی است، به روی صحنه می رود و برانگیخته (قهرمان داستان) برای رسیدن به سر منزل مقصود پای در این طریقت دشوار می نهد...

فضایی متفاوت برای اجرای هفت وادی عشق عطار
دست اندرکاران این اثر فاخر با مدد جستن از تصاویر بصری همگون با موسیقی در تلاشند تا در فضایی متفاوت به اجرای هفت وادی عشق عطار در تلاطمی از نور و صدا، صحنه ولباس،جلوه های ویژه بصری و میدانی وطراحی حرکاتی موزون بپردازند و هنرمندان سرشناس کشور در تخصص هایی متفاوت این اجرا را همراهی می کنند.

هفت وادی طلب، عشق، معرفت، استغنا، توحید، حیرت و فنا، مراحلی است که سالک طریقت آنها را طی می کند تا بدین معنی برسد که هرکه خود شناخت، خدا را شناخت....

گقتنی ست با همکاری بنیاد رودکی، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری استاد «شهداد روحانی» به صورت زنده موسیقی این اُپرا را می نوازند.

محمد عبدی زاده نویسندگی و کارگردانی این اثر فاخر ملی را به تهیه کنندگی مرضیه مهدی زاده و علی آقایی نسب برعهده دارد .

منصور دانشور پس از سالها تحقیق و پژوهش اقدام به آهنگسازی وخلق این اثر نموده است .

هنرمندان نامدار دیگری در سایرعرصه های هنری در این پروژه حضورخواهند داشت که اخبار تکمیلی به زودی اعلام خواهد شد.

تاریخ دقیق اجرا و زمان بلیت فروشی این اپرا نمایش به زودی در اختیار علاقمندان قرارخواهد گرفت .

منبع: ایران آنلاین

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها