خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۳۰ آبان ماه

گزارش «غیب‌پرور» به نمایندگان مجلس درباره اقدامات بسیج، احتمال استیضاح وزیر کشور در صورت عدم صدور حکم حناچی، تقدیم استیضاح وزیر ورزش به هیات رئیسه مجلس و... از جمله مهمترین اخبار امروز (چهارشنبه) سی آبان ۱۳۹۷ مجلس هستند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۳۰ آبان ماه

گزارش «غیب‌پرور» به نمایندگان مجلس درباره اقدامات بسیج، احتمال استیضاح وزیر کشور در صورت عدم صدور حکم حناچی، تقدیم استیضاح وزیر ورزش به هیات رئیسه مجلس، گزارش کمیسیون ویژه درباره‌ی وضعیت اشتغال، انتخاب ناظران مجلس در کمیسیون احزاب و ... از جمله مهمترین اخبار امروز (چهارشنبه) سی آبان ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد و نمایندگان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در خصوص طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی ــ اداری و پشتیبانی از وزارت آموزش و پرورش، گزارش کمیسیون ویژه‌ حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل "۴۴" قانون اساسی در خصوص آسیب شناسی وضعیت شاغلان و بیکاران با رویکرد حمایتی و ... را به عنوان دستور کار مورد بررسی قرار دادند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۳۰ آبان ماه

مسعود پزشکیان در نطق قبل از دستور گفت: همه مشکلات با همدلی و همکاری قابل حل است و امیدواریم در هفته وحدت و بسیج بتوانیم پاسخگوی گرفتاری‌هایی باشیم که مردم با آن روبرو هستند.

در جلسه علنی امروز، رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن ارائه گزارشی درباره اقدامات بسیج به نمایندگان مجلس گفت امروز بسیج باور دارد که می‌تواند در هر عرصه‌ای وارد شود و در حل معضلات کشور قوی و محکم به سایر دستگاه‌ها کمک کند.

ناطقین امروز مجلس

شیخ: مبارزه با یأس و ایجاد امید در شرایط کنونی وظیفه همه مسئولین است

نطق نماینده شوش درباره کارگران نیشکر هفته‌تپه

اسماعیلی: هر کس به اختلافات دامن بزند و ناامیدی و یاس را در ترویج کند انقلابی نیست

ادیانی: آقای وزیر خارجه آمریکای قصاب، خاورمیانه نحس و نامهربان نیست

اکبری: توصیه‌های شورای نگهبان در مورد CFT کلی بوده و گویا نیست

***

علی مطهری از احتمال استیضاح وزیر کشور در صورت عدم صدور حکم حناچی به عنوان شهردار تهران خبر داد و اظهارکرد: اگر وزیر کشور تسلیم فشار نهادهای غیر مسئول برای صدور حکم شهرداری آقای حناچی شود، با توجه به اینکه طرح استیضاح ایشان اکنون در مجلس مطرح است احتمال انجام این استیضاح تقویت می‌شود.

همچنین علی اصغر یوسف‌نژاد گفت که طرح استیضاح وزیر ورزش با ۱۵ امضاء به هیات رئیسه مجلس ارجاع شده است.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۳۰ آبان ماه

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در گزارش مفصلی به آسیب شناسی وضعیت شاغلان و بیکاران با رویکرد حمایتی پرداخت و در این گزارش، آسیب شناسی وضعیت شاغلان و بیکاران با رویکرد حمایتی وضعیت اشتغال را مناسب ندانست و با ارائه پیشنهاداتی خواستار کاهش بیکاری و بهبود وضعیت اشتغال و استفاده از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شد.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۳۰ آبان ماه

فاطمه سعیدی با اعلام اینکه ارکان هیات رئیسه فراکسیون امید هفته آینده انتخاب می‌شوند، درباره علت تاخیر در انتخاب ارکان هیات رئیسه فراکسیون امید گفت: این تاخیر به دلیل بیماری آقای تاجگردون عضو هیات رئیسه فراکسیون و عدم حضور ایشان در مجلس بود که در نتیجه آقای عارف ترجیح داد موضوع تا حضور ایشان به تعویق بیفتد.

در ادامه جلسه علنی امروز، نمایندگان در مصوبه‌ای مقرر کردند یک درصد درآمد شرکت‌ها و بانک‌های دولتی صرفتوسعه عدالت آموزش و بهبود معیشت فرهنگیان شود.

همچنین نمایندگان در راستای بند ۵ ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، از مجموع ۱۴۵ رای قاسم میرزایی نیکو را با ۱۰۴ رای و پروانه مافی را با ۹۲ رای به عنوان ناظران در کمیسیون احزاب انتخاب کردند.

علی اسماعیلی و اکبر کریمی نیز به عنوان ناظران مجلس در هیات واگذاری فعالیت‌ها و بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی انتخاب شدند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها