دستگیری مدیرعامل و افت 10 درصدی سهام رنو-نیسان 

کارلوس گون، مدیرعامل شرکت فرانسوی-ژاپنی «رنو-نیسان آلیانس» روز دوشنبه ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) در ژاپن دستگیر شد.

دستگیری مدیرعامل و افت 10 درصدی سهام رنو-نیسان 

حدود 18 سال پیش بود که یک خودروساز در ژاپن و دیگری در اروپا( نیسان و رنو) تقریبا به یک قدمی ورشکستگی رسیده بودند. در آن مقطع زمانی هردوی این شرکت‌ها، قرارداد همکاری با هم امضا کردند و یک فرد لبنانی الاصل به نام کارلوس گون، سکان این گروه خودروسازی را به دست گرفت. درآن سالها اوضاع شرکت رنو و نیسان تعریفی نداشت. اما کارلوس گون طی این چند سال کاری کرد که هردوی این شرکت های خودروسازی تقریبا ورشکسته، به چهارمین شرکت بزرگ خودروسازی دنیا تبدیل شدند.

کارلوس گون درحال تبدیل شدن به یک سمبل در دنیای خودروسازی بود. چرا که هرروز در اخبار خبرهای موفقیت گروه رنو نیسان شنیده می شد. نفوذ به بازارهای جدید، تولید محصولات جدید، استراتژی استفاده از پلتفرم های مشترک بین خودروهای رنو و نیسان و بسیاری از کارهای بزرگ دیگر، دستاورد حضور این مرد جاه طلب لبنانی بود.

اما پس از گذشت تمام آن روزهای پررونق، خبر دستگیری این مرد صنعت خودرو به دلیل فرار مالیاتی در ژاپن منتشر شد.خبری که دنبال کنندگان اخبار صنعت خودرو را شوکه کرد.شرکت نیسان هم پس از تایید این خبر، اعلام کرد کارلوس گون اخراج خواهد شد. از طرفی دیگرباعث شد تا سهام شرکت رنو به یکباره با افتی 10 درصدی را تجربه کند. این در حالی است که ابعاد اقتصادی این مسئله به حدی بود که حتی امانوئل ماکرون را هم به عنوان مقام ارشد فرانسه وادار به واکنش کرده است.

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها