آمریکا چین را به ادامه اجرای سیاست‌های ناعادلانه تجاری متهم کرد

دولت ترامپ اعلام کرد: چین سیاست‌های ناعادلانه تجاری خود را متوقف نکرده است. در حالی که قرار است سران دو کشور اواخر ماه جاری دیدار کنند با این اظهارات تنش تجاری بین دو کشور شدت می‌گیرد.

آمریکا چین را به ادامه اجرای سیاست‌های ناعادلانه تجاری متهم کرد

نمایندگی تجاری آمریکا گزارش خود نسبت به بند 301 تحلیل خود نسبت به سیاست‌های انتقال فناوری و مالکیت معنوی در چین را به روز کرده و آورده است چین سیاست‌های غیرمنطقی و ناعادلانه تجاری خود را ادامه داده است.

قرار است شی‌جین‌پینگ رئیس جمهور چین در اجلاس آتی G20 با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ملاقات کند و این گزارش می‌تواند شرایط را پیش از برگزاری این ملاقات بین دو کشور تشدید کند.

در بند 301 گزارش نماینده تجاری آمریکا آمده است ما این بخش را به طور کامل به روز کرده‌ایم و این اقدام جزئی از افزاش نظارت و تلاش برای اعمال قانون در این زمینه است.

روبرت لایتیزر نماینده تجاری آمریکا در این بیانیه آورده است، بر اساس به روزرسانی انجام شده دراین گزارش چین سیاست‌های غیرمنطقی و ناعادلانه که به اختلال در بازار منجر شده و موضوع گزارش بررسی ماه مارس سال 2018 بودند را به صورت بنیادین کنار نگذاشته است.

به روزرسانی بند 301 گزارش نماینده تجاری آمریکا نشان می‌دهد، چین به صورتی سازنده به درخواست‌های آمریکا پاسخ نداده و نتوانسته است اقدام قابل توجهی برای رفع نگرانی‌های تجاری آمریکا انجام دهد.

در ادامه این گزارش آمده است؛ این کشور سیاست‌های خود را نسبت به قبل تغییر نخواهد داد.

گزارش نمایندگی تجاری آمریکا می‌گوید: چین به سیاست‌ها و اقدامات خود در سرقت سایبری مالکیت معنوی شرکت‌های آمریکایی ادامه داده و از طرف دیگر محدودیت‌های تبعیض‌آمیز در ارائه مجوز در ثبت فناوری‌ها در این کشور آسیایی همچنان تداوم دارد.

منبع: فارس

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها