کراس اور برقی فولکس واگن ۲۳ هزار دلار قیمت خواهد داشت

فولکس‌واگن برای تکرار موفقیت مدل‌های بیتل و گلف در جلب مشتریان، تا سال ۲۰۲۲ یک کراس‌اور تمام الکتریکی با قیمت اقتصادی تولید خواهد کرد.

کراس اور برقی فولکس واگن ۲۳ هزار دلار قیمت خواهد داشت

گروه خودروسازی فولکس‌واگن (Volkswagen) از تولید یک مدل کراس‌اور الکتریکی مقرون‌به‌صرفه خبر داده است که تا سال ۲۰۲۲ و با قیمت ۲۳ هزار دلار به فروش خواهد رسید. قبلاً اخباری در مورد تمایل فولکس‌واگن برای تولیدخودروی الکتریکی با قیمت ۲۳ هزار دلار منتشر شده بود؛ اما هم‌اکنون وب‌سایت اتوکار گزارش داده است که مدل پایه خودروی برقی فولکس‌واگن در کلاس کراس‌اور کامپکت و با ابعادی مشابه T-Roc تولید خواهد شد.

این پنجمین مدل الکتریکی فولکس‌واگن خواهد بود که سال ۲۰۲۲ همراه با خودروهای برقی نئو هاچ‌بک (Neo Hatchback)، کروز (Crozz)، باز (Buzz) و ویژن (Vizzion) وارد بازار می‌شود. هدف از این پروژه، تولید خودرویی جدید و مردمی است تا موفقیت مدل‌های فولکس‌واگن بیتل (beetle) و گلف (Golf) در قرن ۲۱ تکرار شود.
هربرت دیس اخیراً گفت که مهندسان این شرکت در حال کار روی یک مدل خودروی الکتریکی با قیمتی تقریبا نصف تسلا مدل 3 هستند؛ دیس در این مورد اطلاعات بیش‌تری ارائه نداد. ایده اولیه مدل پایه فولکس‌واگن I.D. خودرویی است که علاوه‌بر قیمت مقرون‌به‌صرفه، طراحی بدون تجمل و فضای داخلی عالی داشته باشد.

مدل‌های جدید همانند سایر مدل‌های فولکس‌واگن I.D. بر اساس پلتفرم MEB طراحی خواهند شد که به‌طور خاص برای خودروهای الکتریکی طراحی شده است. در این پلت‌فرم، موتور الکتریکی در جلو نصب می‌شود و باتری ظرفیت کافی برای ارائه شعاع حرکتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند.

به منظور دستیابی به هدف قیمت‌گذاری، کراس‌اور الکتریکی جدید فولکس‌واگن به احتمال زیاد تنها با سیستم محرک جلو ارائه خواهد شد و تعدادی از قابلیت‌های اتصال در فهرست گزینه‌های اختیاری قرار می‌گیرند. آئودی،سئات و اشکودا (Skoda) نیز مدل‌های مشابهی ارائه می‌دهند.

تولید کراس‌اور برقی جدید فولکس‌واگن در کارخانه Emden آلمان انجام می‌شود که هم‌اکنون به تولید مدل‌هایپاسات (Passat) و آرتئون (Arteon) می‌پردازد. به گزارش اتوکار، تولید خودروهای فولکس‌واگن پاسات و آرتئون در آینده به کارخانه اشکودا در کواسینی (Kvasiny) در جمهوری چک منتقل می‌شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها