شکست پروژه آشوب در #همصدایی_دربرابر_تحریم

مصطفی انتظاری هروی / روزنامه نگار

شکست پروژه آشوب در #همصدایی_دربرابر_تحریم

13 آبان قرار بود آغاز یک روند تخریبی علیه جمهوری اسلامی باشد. قرار بود پروژه آشفته سازی خیابانی کلید بخورد اما نه فقط این اتفاق رخ نداد، بلکه کاربران فضای مجازی در کمپین #همصدایی_دربرابر_تحریم با هم یکصدا شدند.

از دی ماه سال پیش که دونالد ترامپ تصمیم خود برای خروج از توافق هسته ای را اعلام کرد، تاکنون بارها استراتژی «تحریم-آشوب» تست شده است تا تاثیر نهایی اش را در 13 آبان همزمان با اعمال تحریم های آمریکا بگذارد.

این تاکتیک که در تابستان توانست تاثیری مقطعی بر بازار ارز داشته باشد، حالا نه فقط رفتار اقتصادی مردم را از ریل منطق خارج نکرده بلکه حتی انها که تحت تاثیر تبلیغات رسانه های بیگانه وادار به خرید ارز و سکه گران قیمت شدند، در حال فروش ارزهای نگهداری شده در خانه ها هستند و پیش بینی می شود که روند کاهشی نرخ دلار و طلا تداوم داشته باشد.

تحلیلگران نهادهای امنیتی غربی پیش بینی می کردند که وقتی بازار ایران در تابستان بدون اعمال واقعی تحریم ها و تنها به دلیل خبرسازی ها چنین تحت تاثیر جهش قیمتی قرار گرفت، در آبان این روند به یک شوک سیاسی - اقتصادی منتهی شده و اتفاقاتی دست کم در سطح آشوب های دی ماه 96 را رقم خواهد زد.

با این حال پس از اعمال تحریمها نه فقط رفتار اقتصادی مردم تغییری نکرد، بلکه به صورت تدریجی، حباب بازار تخلیه شد و قیمت ها سمت و سویی واقعی تر به خود گرفت.

طبیعی است که شکست خوردگان سناریوی شورش در ایران، به دنبال راهی برای به راه انداختن التهابات دوباره هستند. برخی از فضاسازی ها در آستانه روز دانشجو سخن می گویند و برخی دیگر پیش بینی می کنند که رسانه های بیگانه قصد به راه انداختن تحرکاتی در سالگرد آشوب های دی ماه دارند. با این همه به نظر نمی رسد که این سناریوها با اقبال عمومی روبرو شود چراکه مردم هم در حوادث سال پیش، هم رفتارهای هیجانی تابستان به خوبی تجربه کردند که همراهی با رسانه های معاند و مقامات آمریکایی و صهیونیستی در اقدام علیه منافع ملی کشور، در عمل، اقتصاد آنها را در تنگناهای بیشتری گرفتار کرده و هیچ آورده ای به جز مشکلات بیشتر معیشتی برای مردم دربر ندارد.

مردمی که می بینند تحریم کنندگان ایران حتی راه ارسال دارو را نیز به روی مردم ایران بسته اند و وزیر خارجه ایالات متحده با بیشرمی می گوید که ملت ایران اگر می خواهند غذا بخورند باید تحت فرمان واشنگتن باشند، بیش از همیشه باهم همصدا شده و علیه تحریم موضع گرفته اند.

با درنظر گرفتن همین روند می توان پیش بینی کرد که تحریم های اخیر امریکا نه فقط باعث تضعیف کشورمان نشده، بلکه بیش از پیش وحدت و همدلی ملی را تقویت کرده است و این سرمایه ای است که دولتمردان باید با همه وجود از آن مراقبت کنند.

منبع: خبر فوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • خانم حسینی از کرج
    0

    ارشاد های رهبری واتحاد آحاد مردم، جانم فدای رهبر به امید امپراتوری اسلام وایران

  • هادی بیگدلو
    0

    چون امروزمردم ایران آگاه شدند که هیچ کس بیرون از ایران سنگ مردم را به سینه نمیزند ودنبال منافع خود و کینه های شخصی وانتقام جویی هستند امریکا اخرین تیرش مردم بود ومیخواست از طریق فتنه پراکنی به هدف خود برسد ولی رسوایی دامنگیر خودش ومتهدانش شد

  • امیر
    0

    کمر ما زیر فشار اقتصادی شکست ۱۲۰۰ حقوقمه اقساط وام ازدواج دو نفر ۵۵۰ تومنه پول قبوض ۱۰۰ تومنه حداقل حالا کلاهتون رو قاضی کنین با ۵۵۰ تومن میشه زندگی کرد؟؟؟ جسارتا گوشت کیلو چند تخمه مرغ مرغ نان و... #با انصاف باشیم

  • سیاوش
    0

    کدوم همصدایی این حرفا چیه میزنید نفستون از جای گرم بلند میشه فعلا این استخوانهای افراد ضعیفو متوسط هست که داره میشکنه سرماخوردی شدید دارم از ترس خرجش دکتر نمیرم

  • مهدی
    0

    با راهنمایی های رهبری و اتحاد مردم پیروز این میدان ما هستیم انشاءالله

  • محمد قاسمی
    0

    ما پیروزیم چون خواهان شر نیستیم و خدا پشتیبان ماست هر چند برخی مدیران خائن باشند

  • نگین
    0

    متاسف از این که مردمو ابله فرض کردید خودشان ارز و سکه را بردند بالا نقدینگی را از دست مردم دراوردن و التهاب ارز و سکه را در جامعه راه انداختند سلطان سکه که بود یک فرد با رانت این همه سکه را خریداری کرده کاری که بابک زنجانی در کشور کرد اخر هم تهدید به اعدام شد الان هم باز خودشان سکه ها و ارز را مقداری تزریق به جامعه می کنند تا سیر نزولی داشته باشد و اگر فردی سکه ارز دارد بترسد از پایین امدنش وارد بازار کنند اصلا از کجا معلوم سلطان سکه را اعدام کردن وقتی با تیم. کار می کند اعدام معنی ندارد یه تابوت راه می اندازند معلوم نیست کی هست درونش شایدم پوچ باشد خواستند بگویند مقصر سلطان سکه بوده است گرفتیم و کشتیم الان همه چی آرومه گلوبلبل می شود

  • خانم.م.شجاعی
    0

    سلام.از خداونند بزرگ میخواهم ایران راازشر مفسدان وخیانتکاران محفوظ نگهدارد.ماایرانی هستیم ونمیگذاریم هیچ اجنبی چشم طمع به سرزمینمان بیندازد.ای مسیولان که دستتان به چاهای بزرگ میرسد ومیتوانید برای اعاد مردم کاری انجام دهیدبه وجدان خوابیدتان نگاه کنید.خدایی وجود داری.که ناظر اعمال ماست.از او بترسید که روز قیامت گریبانتان رابگیرند وشمارامورد مواخذه قراربدهد.اقشار مردم بامشقت زندگیشان رامیگذرند.آیافریاد رسی نیست به فریاد ماانسانهابیگناه برسد.یاصاحب زمان ادرکنی ولاتهلکنی...

  • عبدالله عبدالملکی
    0

    این مردم خون دادن .جوان دادن واسه این مملکت .واسه اینکه دست اجنبی به این مملکت باز نشه .درسته مشکلات زیادی داریم بی کاری و تحریم و اختلاس و....ما هر مشکلی هم داشته باشیم بامسئولین خودمون حلش میکنیم و به هیچ بی ناموسی مث ترامپ و امثالهم ربطی نداره دریغ است که ایران ویران شود کنام پلنگان و شیران شود

  • نوید شیری
    0

    من با کشور افتخار میکنم، با این حال که بعضی از مسئولین خائن هستن و دارن کشور رو میفروشن. ولی من پشت رهبر هستم و قلبم برای ایران میتپه ??

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها