عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال نهادهای حکومتی نمی‎شود/ برای تحقق این امر نیازمند اصلاح ماده 29 هستیم

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال نهادهای حکومتی نمی‎شود و برای تحقق این موضوع نیازمند اصلاح ماده 29 قانون خدمات کشوری هستیم.

قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال نهادهای حکومتی نمی‎شود/ برای تحقق این امر نیازمند اصلاح ماده 29 هستیم

احمد امیرآبادی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه آیا نهادهای حکومتی شامل حال قانون منع به کارگیری بازنشستگان خواهد شد اظهار کرد: آنچه از سوی نمایندگان مجلس در جریان تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان صورت گرفت اصلاح موادی از قانون 5 خدمات کشوری بود که شامل نهادهای دولتی و سازمان‎های عمومی غیر دولتی است و شامل حال نهادهای حکومتی نمی‎‏شود.

وی تصریح کرد: اگر بنا بود بازنشستگان نهادهای حکومتی نیز مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‎شدند نیاز بود که ماده 29 قانون خدمات کشوری نیز مورد اصلاح قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه نهادهای مندرج در ماده 5 قانون خدمات کشوری در قانون منع به کارگیری بازنشستگان اصلاح شده است نه ماده 29 همین قانون امکان اعمال آن برای نهادهای حکومتی وجود ندارد.

امیرآبادی تاکید کرد: نهادهای حکومتی که زیرنظر مقام معظم رهبری هستند مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی‎شوند و هیچ اذن و اجازه‎ای برای ادامه کار آنها نیاز نیست.

وی اظهار کرد: باور شخصی بنده این بود که در جریان قانون منع به کارگیری بازنشستگان ماده 29 قانون خدمات کشوری نیز مورد اصلاح قرار گیرد و نیروهای بازنشسته این نهاد نیز از سمت خود کناره‎گیری کنند اما این رویکرد در طرح نمایندگان مجلس مدنظر قرار نگرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نهادهای حکومتی در زمره نهادهایی هستند که تحت نظر مقام معظم رهبری هستند از این رو نهادهای غیردولتی عمومی در زمره این سازمان‎های نیستند و نیروهای بازنشسته آنها باید استعفا دهند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • سيروس
    0

    اين هم تبصره آش

  • ناشناس
    0

    اینقدر دوبله وسوبله گرفتن که الان میخواهند بروند سخته . چرا ازجوانان نخبه بااستعداد استفاده نمیکید؟آیا ضرر دارد؟شاید آنها دلشان بسوزد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها