تحریم‌های دارویی ایران جدی است؟

تحریم‌های دارویی ایران در چه مرحله‌ای است؟ آیا این مساله جدی است؟

تحریم‌های دارویی ایران جدی است؟

به گزارش خبر فوری ، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا چندی پیش در مصاحبه‌ای با شبکه بی بی سی اعلام کرد که تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران شامل موارد دارویی نخواهد شد و شرکت‌های دارویی خارجی می‌توانند با مبادلات دارویی خود با ایرانیان ادامه دهند.
پس از مصاحبه اما بسیاری از کاربران ایرانی به این ماجرا واکنش نشان دادند و اعلام کردند که اتفاقات پیش از شروع تحریم‌ها هم در خرید و فروش داروهایی برای بیماری‌های خاص با مشکل روبه‌رو بودند.


واقعیت اینجاست که شرکت‌های دارویی که تاکنون مبادلات دارویی با ایران را ادامه داده بودند یکی یکی قرار است قراردادهای خود را با ایران فسخ کنند.

سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد اما چندی پیش در مصاحبه با نیویورک تایمز اعلام کرد که بانک‌ها چنان از تحریم ترسیدند که نمی‌خواهند هیچ کار و ارتباطی با ایران داشته باشند.

شرکت دارویی سوئدی «گتینگ» در این میان اما با ارسال نامه‌ای اعلام کرده است که دیگر نمی‌تواند به مبادلات خود با ایران ادامه دهد.


این شرکت اعلام کرده است که از طریق بخش تجارت خود متوجه شده که دیگر مجاز به تجارت با ایران نیستیم و نمی‌توانیم به درخواست‌ها پاسخ دهیم.

شرکت دیگری که به ایران نامه زده «جی آر اس فارما» بوده که به شرکت البرز دارو نامه زده و اعلام کرده که بدلیل مشکلات سیاسی ایجاد شده دیگر نمی‌تواند به تجارت با ایران ادامه دهد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • دارو نه داور نداريم
    0

    تحريم داروئي بهانه است تا يكسري بازارچه پشت شهرداري و ناصر خسرو را احياء كنند . لعنت بر پدر مادر كساني كه راه بي راه مي روند از بيماري ملت سوء استفاده مالي مي كنند . خداوند لعنت كند كساني را كه باعث شدند فقر و بيكاري در كشوري زياد شود كه دومين مخازن گاز جهان را دارد .خداوند لعنت كند كساني را كه انسان يكبار زندگي مي كند نگذاشتند يك شب خيال راحت سر بر متكا بگذارند

  • علی
    0

    خدا لعنت کند مسئولانی را که به فکر مردم نیستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها