برنده جایزه صلح نوبل:

بن سلمان و بن زاید را محاکمه می کنیم

«توکل کرمان»، برنده جایزه صلح نوبل گفته است که گزارش اخیر هیأت سازمان ملل در مورد جنایات جنگی در یمن، پیش از دیوان بین‌المللی کیفری، پایه‌ای قانونی برای محمد بن سلمان و محمد بن زاید، ایجاد می‌کند.

بن سلمان و بن زاید را محاکمه می کنیم

ماه گذشته، یک هیأت مخصوص سازمان ملل گزارشی را منتشر کرد که در آن گفته شده بود اعضای دولت یمن، نیروهای ائتلاف سعودی، به خصوص عربستان سعودی و امارات متحده عربی و … «مرتکب جنایات جنگی در یمن» شده‌اند.

روز شنبه گذشته، ائتلاف به رهبری عربستان، مسئولیت حمله هوایی ماه گذشته به سرویس مدرسه‌ای را که موجب مرگ ۴۰ کودک در شمال صنعا شد، بر عهده گرفت.

خانم کرمان فعال یمنی و برنده جایزه صلح نوبل در مصاحبه با الجزیره گفته است که این گزارش، یک سری از «نقض‌های وحشتناک و بی‌سابقه» را افشا کرده است. او همچنسن اضافه کرده که این گزارش تنها «بخش کوچکی از آنچه حوثی‌ها و ائتلاف عربی در یمن انجام داده‌اند را بازگو کرده است.»

خانم توکل کرمان گفته: «اگرچه این گزارش نسبت به آنچه که در واقعیت اتفاق افتاده، بسیار کوچک و ناچیز است، اما شامل انواع مختلف جنایات و عاملان ارشد آن است.»

خانم کرمان ادامه فروش سلاح و تسلیحات به عربستان و امارات را محکوم کرده و گفته کسانی که این سلاح‌ها را برای کشتن یمنی‌ها در اختیار این کشورها می‌گذارند، مسئول مستقیم و غیرمستقیم کشته شدن مردم یمن هستند.»

توکل کرمان در بخشی از صحبت های خود گفته است: «مردم یمن ائتلاف خیانکاری که یمن را اشغال کرده و عربستان و امارات که ثروت آنها را غارت می‌کنند، رد می‌کنند. این کشورها برای حمایت از قانون و حقانیت به یمن نیامده‌اند.»

منبع: شفقنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها