درخواست واردات جگر

رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه گفت: با وجود عرضه مناسب دام زنده اما به دلیل قاچاق بیش از حد آن، بازار دل و جگر با مشکلاتی مواجه شده است.

درخواست واردات جگر

غلامحسین شیرازی اظهار کرد: به دنبال نوسانات و افزایش چند ماه اخیر نرخ ارز، سود قاچاق دام زنده به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج‌فارس بسیار جذاب شده است و به همین دلیل با وجود نیاز بازار داخلی به دام زنده و گوشت گرم، حجم قابل توجهی از دام زنده به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه افزود: در راستای ثبات بازار گوشت، واردات گوشت یخ زده در دستور کار قرار گرفته که متاسفانه این گوشت همراه با جگر گوسفند یا گوساله نیست؛ از این رو برای ثبات و رفع نیاز بازار دل و جگر طی نامه‌ای از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست شده تا اجازه واردات جگر گوسفندی و گوساله صادر شود.

وی با بیان این‌که تا به امروز جواب این درخواست وصول نشده و دیگر اتحادیه‌ها همچون اتحادیه طباخان نیز درخواست مشابهی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: هر دست کامل جگر گوسفندی به قیمت ۸۵ هزار تومان و هر دست جگر گوساله به قیمت ۵۵ هزار تومان توسط واحدهای صنفی خریداری می‌شود.

شیرازی بیان کرد: با وجود آن‌که اعضای اتحادیه بارها درخواست افزایش نرخ مصوب محصولات را داشته‌اند اما از سال گذشته نرخ جدیدی به اعضا اعلام نشده و قیمت هر سیخ جگر، دل و قلوه در واحدهای صنفی مجاز به وزن ۲۵۰ گرم از نوع گوسفندی ۳۰۰۰ تومان و از نوع گوساله ۲۵۰۰ تومان است؛ ضمن این‌که با افزایش ۵۰ گرمی وزن هر سیخ ۵۰۰ تومان به قیمت مصوب افزوده می‌شود.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها