عضو کمیسیون بهداشت در گفت و‌ گو با خبرفوری:

مردم داروی ساخت داخل مصرف نمی کنند و گرنه مشکل نداریم/ منابع مالی وزارت بهداشت باید افزایش پیدا کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متاسفانه مردم به دارو ساخت داخل اعتماد ندارند از این رو گرایش آنها به سمت داروهای خارجی مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده است.

مردم داروی ساخت داخل مصرف نمی کنند و گرنه مشکل نداریم/ منابع مالی وزارت بهداشت باید افزایش پیدا کند

محمدحسین قربانی در گفت و‌ گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره افزایش گلایه و نارضایتی مردم از افزایش قیمت دارو به خصوص برای بیماران خاص اظهار کرد: برطبق کنوانسیون های بین المللی دارو و تجهیزات پزشکی از اعمال هرگونه تحریمی معاف هستند اما این روند در اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران در نظر گرفته نشده است و ما در حال حاضر در تامین بعضی از داروها به خصوص بیماران سرطانی و خاص دچار مشکل هستیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد داروهای مورد نیاز بیماران در داخل کشور تولید می شود اما در این بین برخی از بیماران به خصوص افرادی که دارای انواع سرطان یا بیماری های خاص دیگر هستند مشکلاتی را دارند که وزارت بهداشت در جهت حل آنها وارد عمل شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از موارد دیگری که امروزه ما در بحث تامین دارو با آن مواجه هستیم این است که قدرت خرید و نقدینگی مردم باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور کاهش پیدا کرده و این روند سبب شده تا مردم در تهیه دارو که با افزایش قیمت نیز روبه رو شده است به مشکل بربخورند.

قربانی خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر متاسفانه به دلیل باور غلطی که در کشورمان به وجود آمده است مردم در جهت مصرف داروهای مشابه تولید داخل با داروهای خارجی تردید دارند از این رو رویکرد و تاکید آنها بر مصرف داروی خارجی یکی از دلایل مشکلات ایجاد شده در حوزه دارو است.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند این هستیم که در شرایط تحریم ها تدابیری را اتخاذ کنیم تا چرخه سلامت کشور دچار مشکلاتی نشود تاکید کرد: قطعا اگر دولت منابع مالی بیشتری را در حوزه بهداشت و درمان اختصاص دهد ما مشکلات ایجاد شده بعد از تحریم را حل خواهیم کرد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • نوروز
    0

    خدايي بگو خودت داروهاي إيراني مصرف مي كني ىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها