ایران پایین‌ترین نرخ باروری را در میان کشورهای اسلامی دارد

پژوهشگر و نویسندۀ مجموعۀ جنگ جهانی جمعیت گفت: ایران پایین‌ترین نرخ باروری را در میان کشورهای اسلامی دارد. هفت سال است که کارشناسان جمعیت و رهبری به این مسئله اخطار داده‌اند.

ایران پایین‌ترین نرخ باروری را در میان کشورهای اسلامی دارد

صالح قاسمی در همایش تخصصی «جنگ جهانی جمعیت» عنوان کرد: مطالعه‌ای بر روی جمعیت اسرائیل و تحولات جمعیتی یهودیان و مسلمانان انجام شده که بر اساس این مطالعه 20 سال آینده نقطۀ مرگ جمعیت رژیم منحوس اسرائیل است.

وی ادامه داد: متأسفانه غفلت نخبگان و مسئولان در این حوزه مشهود است.

قاسمی گفت: ایران پایین‌ترین نرخ باروری را در میان کشورهای اسلامی دارد. هفت سال است که کارشناسان جمعیت و رهبری به این مسئله اخطار داده‌اند. چهار سال است که سیاست‌های کلی جمعیت را رهبر معظم انقلاب ابلاغ کرده‌اند. چرا در این چهار سال اتفاقی در کشور نیفتاده است؟ چرا پس از چهار سال رسانۀ ما رفتارهای ضدجمعیتی دارد؟

این نویسنده خطاب به رئیس جمهور گفت: جناب آقای رئیس‌جمهور! آیا کوچک‌ترین اقدامی انجام داده‌اید؟ قوای مختلف حاضر به گزارش‌دادن در این زمینه نیستند.

وی بیان کرد: چرا حوزۀ علمیه برای نظریه‌پردازی و تولید محتوا در این عرصه به درستی ورود نکرده است؟ امیدی به این نهادها نیست؛ بلکه امیدمان باید به جمع‌های نخبگانی باشد.

وی با اشاره به اینکه باید به فکر آیندۀ فرزندانمان باشیم، افزود: بازۀ باروری ایمن 17 تا 44 سال است؛ اما چرا در کشور ما بازۀ باروری ایمن 25 تا 35 سال گفته می‌شود؟ بر اساس کدام مستند پزشکی؟ امیدوارم نشاط و شادابی و پویایی با حداقل سه تا چهار فرزند به خانوادۀ ایرانی بازگردد و از معضلاتی همچون انقلاب جنسی و انقلاب خانوادگی پیشگیری کنیم.

منبع: رجانیوز

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها