نوریان: استانی شدن انتخابات مجلس به منطقی‌تر شدن انتخاب کمک می‌کند

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: استانی شدن انتخابات مجلس به صورت واقعی به منطقی‌تر شدن انتخاب مردم کمک می‌کند.

نوریان: استانی شدن انتخابات مجلس به منطقی‌تر شدن انتخاب کمک می‌کند

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح استانی شدن انتخابات اخیرا به مجلس آمده که موافق این طرح هستم و فوریت طرح رای بالایی گرفت، گفت: استانی شدن انتخابات مجلس به صورت واقعی به منطقی‌تر شدن انتخاب مردم کمک می‌کند.

اردشیر نوریان ۲۲ آبان ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان چهارمحال و بختیاری به میزبانی ایسنا، اظهار کرد: شرایط امروز کشور پیچیده است و اوضاع اقتصادی موجب شده تا فشار زیادی به ویژه به اقشار کم‌درآمد جامعه وارد شود و تلاش مسئولان اجرایی در این موضوعات آن طور که مورد انتظار است ثمربخش نبوده و انتظار است با تلاش بیشتر مسائل حل و فصل شوند.

نوریان با بیان اینکه به عنوان یک نماینده مجلس نقدهای منصفانه و دلسوزانه رسانه‌ها را می‌شنوم، تصریح کرد: امروز نقش رسانه بی‌بدیل شده و یک پیام رسان همچون تلگرام در توسعه سیاسی اجتماعی و در برخی ابعاد منفی اثرگذاری داشته و در جاهایی نیز مورد سوء استفاده جریانات، افراد و سیاست‌های مختلف قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دنیای امروز به سمت یکپارچه شدن رفته و باید واقعیت را پذیرفت و برای حفظ ارزش‌های ملی و تامین امنیت کشور تلاش کرد. تا پایان سال آینده باید با برنامه حرکت کنیم.

وی با اشاره به روند کند جابه‌جایی مدیران ضعیف و ناکارآمد در این استان، گفت: باید مراقب بود تا در این زمینه درست تصمیم‌گیری شود.

نوریان خاطرنشان کرد: در استان‌های کوچک و بسته، انجام کار سیاسی هزینه بالایی دارد و چهارمحال و بختیاری یک استان مرزی نیست و امنیت مطلوبی دارد و فعالیت‌های باندهای سازمان یافته در استان بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه امنیت سرمایه‌گذاری در استان وجود ندارد و سرمایه‌پذیری و سرمایه‌گذاری در استان بسیار ضعیف و تحت تاثیر حوادث متعدد است، افزود: تعابیر سخت‌گیرانه مانع سرمایه‌گذاری می‌شود و امیدواریم که امنیت از این بُعد نیز در استان گسترش یابد.

نوریان با گلایه از آسیب‌هایی که نظام تعلیم و تربیت، تاکید کرد: انتصابات قوم گرایانه از مشکلات موجود در آموزش و پرورش استان است و دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان مملکت نباید قوم گرایانه تعلیم و تربیت شوند.

نوریان در خصوص افزایش تعداد نمایندگان مجلس گفت: این امر در مجلس در حال بررسی است و در نهایت برای چهارمحال و بختیاری اضافه شدن یک نماینده به حوزه مرکز استان براساس جمعیت این حوزه نیز در حال بررسی است که بستگی به روند لایحه دارد.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود تا به جای رقابت منفی داخل استان که نماینده‌ای که اضافه می‌شود به کدام حوزه رود، حداقل دو نماینده مجلس به استان اضافه شود تا مسائل برطرف شوند.

نوریان با اشاره به اینکه طرح استانی شدن انتخابات اخیرا به مجلس آمده که موافق این طرح هستم و فوریت طرح رای بالایی گرفت، تصریح کرد: استانی شدن انتخابات به صورت واقعی به منطقی‌تر شدن انتخاب مردم کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: این طرح یک راه‌حل برای دور شدن عارضه‌ها و خرد شدن در امور اجرایی غیرمرتبط با وظیفه نمایندگان مجلس است.

نوریان در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی بیان کرد: این موضوع سال گذشته در کمیسیون تلفیق مجلس مطرح شد اما افزایشی صورت نگرفت که بعد از تصویب بودجه سال ۹۷ نمایندگان این کمیسیون اظهار کردند که باید قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا می‌کرد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: مملکت نیاز به جراحی دارد و باید افرادی در زمینه افزایش قیمت حامل‌های انرژی اقداماتی انجام شود.

وی با بیان اینکه در زمینه اشتغال هیچ نماینده‌ای از کشور و استان و حتی دولت و حاکمیت موفق عمل نکرده است، تاکید کرد: اگر موفق عمل شده بود اکنون وضع کنونی را نداشتیم و نباید توجیح کنیم زیرا بیکاری یک معضل در کشور است و باید تمام بخش‌ها دست در دست یکدیگر تلاش کنند زیراکه بیکاری یک موضوع تک علتی نیست.

نوریان ادامه داد: بیکاری یک امر سهل و ممتنعی است که هیچ کس در این خصوص پاسخگو نیست و در کشور هزاران متولی دارد که همگان راجع به آن برنامه و طرح ندارند و بی‌پاسخ هستند.

وی تصریح کرد: دولت طرحی را برای حمایت از فقرا و افراد آسیب دیده که تحت حمایت هیچ نهاد حمایتی نیستند، دارد مانند اعطای بسته‌های حمایتی که در مجلس تصویب شده و باید چگونگی شناسایی این افراد به درستی مشخص شود.

رییس مجمع نمایندگان استان بیان کرد: شورای نگهبان ۲۳ اشکال به مصوبه مجلس در خصوص CFT وارد کرده که مجلس نیز نسبت به رفع این اشکالات تلاش خواهد کرد.

نوریان گفت: در زمینه تحریم دو دیدگاه در کشور وجود دارد یک دیدگاه معتقد است که تحریم، توطئه خارجی نیست و مملکت دشمن ندارد و دیدگاه دیگر می‌گوید که هر اتفاقی در ایران، کار اسرائیل و آمریکا است در حالی‌که این واقعیت‌های موجود در جامعه، غلط است بلکه مسئله تحریم‌ها یک مسئله جاری سیاست بین‌المللی است که برای بسیاری کشورها اتفاق افتاده و نحوه برخورد کشورها با این موضوع متفاوت است.

وی در خصوص طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس ابراز عقیده کرد: اصل موضوع این است عملکرد نماینده مردم در نزد مردم روشن شود اما بسیاری از افرادی که این امر را دنبال می‌کنند دنبال شفاف‌سازی برای اصلاح امور نیستند و یکی از دلایل مخالفت نمایندگان مجلس این امر بود.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    اتفاقا" استانی کردن انتخابات یک کلاه برداری بزرگتر از حالت فعلی انتخابات هست ، اگر راست میگوئید طرح فعالیت آزاد احزاب و رسانه ها را پیگیری کنید تا بطور مستقیم مردم در مملکت داری شرکت کنند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها