کارگردان «ساخت ایران۲» مطرح کرد

دانلود غیرقانونی یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری فیلم

بررزو نیک‌نژاد کارگردان «ساخت ایران۲» گفت: اینکه حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر این پروژه را از طریق دانلود غیرمجاز دیدند، جای تاسف دارد و از طرفی هم این رقم شوخی نیست.

دانلود غیرقانونی یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری فیلم

بررزو نیک‌نژاد گفت: اینکه حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر این پروژه را از طریق دانلود غیرمجاز دیدند، جای تاسف دارد و از طرفی هم این رقم شوخی نیست. اگر بخواهیم این تعداد را با قیمت بلیط سینما تخمین بزنیم چیزی حدود ۲۷ میلیارد خواهد شد و این برای ما دردناک است.

وی افزود: البته این جدای از پخش غیر قانونی این سریال از شبکه‌های ماهواره‌ای است. همان روز چهارشنبه که سریال توزیع می‌شود و فردای آن روز یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای،‌قسمت جدید را پخش می‌کنند. من اصلا با بود و نبود این شبکه‌های ماهواره‌ای کاری ندارم، اما وقتی متاسفانه چیزی به نام کپی رایت نداریم، مشکلمان از همینجا شروع می‌شود.

کارگردان «ساخت ایران۲» ادامه داد: چرا همین شبکه‌های ماهواره‌ای نمی‌توانند کارهای دیگر را پخش کنند؟ مگر سریال ساخت ایران و یا هر سریال دیگری تولید غیر ملی است و حمایت از تولید ملی چیست؟ یک فردی فیلم درست می‌کند، دیگری کفش، دیگری مجله و ... درست می‌کند، مگر اینها با هم فرق دارد؟ و همه اینها تولید ملی است. اگر واقعا کلا قرار است سرگرمی تولید نشود به ما هم بگویند تا بدانیم.

وی گفت: نمی‌شود که من فیلم زاپاس را بسازم و تبلیغ‌هایش از فلان شبکه خارجی بشود و از آن طرف به ما تذکر دهند که چرا این فیلمی که تولید ملی است از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شده است؟! اما این ماجرا درباره ساخت ایران که می‌افتد هیچکس هیچ چیزی نمی‌گوید.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها