رئیس خانه صنعت: دولت تولید را رها کرده

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت تهران با اشاره به معطلی چند ماهه تولیدکنندگان در ثبت اسناد اداری، گفت: دولت تصمیم جدی برای نقل و انتقال پول بگیرد.

رئیس خانه صنعت: دولت تولید را رها کرده

محمدرضا مرتضوی با اشاره به اینکه اتفاقات این روزهای اقتصاد کشور و عدم تصمیم مناسب باعث شده مردم و به ویژه واحدهای تولیدی با مشکلات عدیده ای روبرو شوند، اظهار داشت: دولت مدام از بسته های حمایتی خود برای جامعه صحبت می کند اما متأسفانه هیچ تدبیری برای حل مشکلات واحدهای تولیدی به کار نگرفته است.

وی با اعلام اینکه باید در این شرایط با حمایت از تولیدکننده داخلی سطح فروش کالا افزایش پیدا کرده و به نوعی اعتماد مردم به محصول ایرانی افزایش پیدا کند افزود: متأسفانه هیچ گشایشی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی از سوی دولت اتخاذ نشده و همین موضوع عاملی شده تا تولیدکنندگان امیدی به دولت نداشته و تمام تمرکز خود را به توانمندی خود قرار دهند.

رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت تهران اضافه کرد: به نظر من در حال حاضر امکانات دولت محدود است و به نوعی دولت در لاک دفاعی برای عبور از شرایط تحریم قرار گرفته است طبیعتا نمی‌توانیم توقعی از او داشته باشیم البته دولت نیز نباید وعده‌های متعدد داده و مدام از حل مشکلات بخش تولید صحبت کند.

مرتضوی با اشاره به اینکه البته ترخیص کالاها از گمرک و محاسبه مابه التفاوت نرخ ارز در برخی از کالاها بخشی از مشکلات را برطرف کرده است، تصریح کرد: امروز باید توجه زیادی به ارتقای کارآمدی سیستم‌ها در دولت انجام شود نباید وقتی تولیدکننده‌ای کالایی از بورس می خرد چند ماه معطل اسناد و ثبت اداری آنها باشد. به جرأت می‌توانم بگویم بخشی از این سیستم‌ها فقط با معطل کردن کارها تولیدکنندگان را سرگردان کردند. جالب اینجاست در برخی از موارد رفع مشکلات اداری را موکول به دریافت پول می‌کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود به محدودیتهای بانکی تولیدکنندگان نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه بخشی از تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی از کشور چین انجام می شود اما محدودیتهای بانکی باعث شده تا نتوانیم معاملات را انجام دهیم. به نحوی که پول در کشور چین و در تهران هست اما خط اعتباری بانکی برای نقل و انتقال وجود ندارد.

رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت تهران مهمترین سیاست دولت در شرایط فعلی را رفع محدودیتهای بانکی عنوان کرد و افزود: باید در این رابطه تصمیم جدی صورت گیرد. البته علاوه بر این تولیدکنندگان نیز باید به حفظ نیروی انسانی خود پرداخته و مانع از دست دادن آنها شوند.

منبع: مشرق

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها