رستمیان: باید نگاهی عادلانه به تخصیص‌ها داشته باشیم

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت بیشتری بر طرح‌های اشتغال داشته باشید.

رستمیان: باید نگاهی عادلانه به تخصیص‌ها داشته باشیم

علی رستمیان در کارگروه اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری استان لرستان بیان کرد: در تخصیص و جذب اعتبارات فراگیر شهرستان‌ها، این جذب و تخصیص از دو حالت خارج نیست یا گیر قانونی دارد که باید آن را با کمک بانک‌ها برطرف کنیم یا گیر مدیریتی دارد.


وی اضافه کرد: اختلاف معناداری که در پرداخت تسهیلات وجود دارد ۷۰ تا ۸۰ درصد مدیریتی است و بایستی فکر اساسی شود که به شهرستان‌ها ظلم نشود و از این اعتبارات خوب و مناسب بهره‌مند شوند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه عادلانه در تخصیص اعتبارات استان لرستان گفت: در بحث توزیع اعتبارات به برخی شهرستان‌ها به استاندار لرستان گلایه کردیم که اعتباری به اندازه ۶ و ۷ شهرستان برای یک شهرستان درنظر گرفته شده است.

رستمیان افزود: در برخی شهرستان‌ها اگر کسی اعتراض نکند فکر کنم باید اعتبارات قبلی‌اش را قطع کنیم بیاوریم در شهرستان مدنظر هزینه شود!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نگاهمان حمایت از نیروی بومی و تخصصی است، اظهار کرد: نیرویی که فقط شهر خود و محل تولد خود را ببینند و اعتبارات را به آنجا سوق دهد برای هیچ کسی قابل تحمل نیست؛ در حالیکه باید نگاهی عادلانه به تخصیص‌ها داشته باشیم و همه را شهروند خود دانسته و امین باشیم.

وی با تاکید براینکه براساس راندمان و فرآیند بودجه اعتبارات را تخصیص دهیم، بیان کرد: از دو، سه مدیر گلایه دارم .

رستمیان بر نظارت جدی بر اجرا و تثبیت اشتغال تأکید کرد و گفت: نظارت بیشتری بر طرح‌های اشتغال داشته باشید.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشتغال نهادهای حمایتی استان عنوان کرد: با پولی که به این نهادها داده می‌شود نمی‌توان شغلی ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: این اعتبارات ناچیز نه تنها تبدیل به شغل نمی‌شود بلکه مددجو را بدهکار می‌کند، باید این رقم را کمک حمایتی در نظر بگیریم؛ لازم است سقف اعتبارات افزایش یابد تا شغلی ایجاد شود.

رستمیان در خصوص تخصیص آب به استان لرستان با بیان اینکه منتظر هستیم استان گزارش تخصصی خود را به کمیته تخصیص آب در کشور دهد تا دو سد را عملیاتی کنیم، افزود: آب منطقه‌ای کاری جدی‌تر برای به روزرسانی تخصیص داشته باشد.

وی از تعامل بانک‌ها و عملکرد بسیاری از مدیران در این استان تشکر کرد و یادآور شد: بحث آبرسانی در نورآباد فاجعه است، طرح را اجرا کردند و پیمانکار به جای اینکه لوله ۱۰ هزار تومانی استفاده کند از لوله ۲۰۰۰ تومانی استفاده کرده و این معضلی برای این شهرستان شده که ضرورت دارد نظارت بیشتری باشد و سپس طرح را از پیمانکاران تحویل بگیرید.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها