مشکل ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰؛ اقتصاد آمریکا وارد رکود می‌شود

بازار سهام این هفته را با کاهش ارزش شروع کرد یعنی 600 واحد کاهش در میانگین صنعتی داو جونز. ترامپ فوراً دموکرات ها را در توییتر سرزنش کرد.

مشکل ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰؛ اقتصاد آمریکا وارد رکود می‌شود

این اشاره او نشان می‌دهد چگونه قرار است در برابر پیش بینی بسیاری اقتصاددان‌ها عکس‌العمل نشان دهد. این پیش‌بینی حاکی از یک دوره رشد اقتصادی کند، بی‌ثباتی بیشتر بازار و حتی یک رکود است.

ترامپ، رئیس جمهور بهترین اقتصاد در یک نسل آمریکا با رشد قوی و فرصت‌های فراوان شغلی است. ولی اینها همه برای جلوگیری از شکست حزبش در انتخابات میان دوره ای کافی نبود.

ترامپ بدترین عملکرد میان مدت را به عنوان یک رئیس‌جمهور جمهوریخواه از سال 1974 طی پیامدهای واترگیت داشت.

به گفته مایکل کمبالست از جی پی مورگان، پس از تنظیم اقتصاد و قدرت بازار سهام، این بدترین عملکرد میان مدت برای یک حزب ریاست جمهوری در یک قرن است.

اکثر اقتصاددان ها پیش بینی می کنند که اقتصاد آمریکا تا زمان رای گیری سال 2020 ضعیف‌تر یا حتی دچار رکود ‌شود. برای ترامپ و حزب جمهوری خواه او اقتصاد در این مدت یک باد موافق بوده ولی از این پس می تواند باد مخالف باشد.

مبارزه انتخاباتی در رکود اقتصادی سخت است. جرج دبلیو بوش این را در سال 1992 تجربه کرد. در اواخر 1990 و اوایل 1991 اقتصاد کمی افت کرده بود که برای تعلل رأی دهندگان کافی بود.مخصوصاً زنان حومه نشین که حزب جمهوری خواه ترامپ هم در انتخابات میاندوره با آنها مشکل داشت.
رئیس جمهور باید تصمیم بگیرد آیا برای رشد اقتصادی کاری انجام دهد یا فقط دیگران را برای کاهش رشد سرزنش کند.
بدبینی در وال استریت در مورد دورنمای درآمدها و اقتصاد رو به افزایش است.
آنچه رهبران تجارت و سرمایه گذاران وال استریت می‌خواهند یک راه حل سریع برای جنگ تجاری آمریکا و چین و یک لایحه زیربنایی برای تزریق پول نقد بیشتر به اقتصاد در اواخر سال آینده است. همزمان، رونق به وجود آمده به خاطر کاهش زیاد مالیات در سال گذشته از بین میرود.
مشاوران اقتصادی ارشد ترامپ این هفته خوش‌بین هستند که معاملاتی با چینی‌ها و همچنین دموکرات‌های کنگره انجام دهند حتی با وجود لحن خصمانه ترامپ در توییتر.
بازار مسکن هم نشانه هایی از کند شدن اقتصاد را نشان می دهد. رهن خانه ها بالا رفته و خریداران کم شده اند. استفان کالاگر ، اقتصاددان ارشد آمریکا که رکورد سال 2020 را پیش بینی کرده گفت:« نشانه هایی از یک اقتصاد بی رونق را میبینم. مسکن یک چراغ زرد است».
تحلیل گران انتخابات می گویند اقتصاد نقش مهمی در نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری دارد گرچه در سال 2016 این اتفاق نیفتاد و با اینکه نرخ بیکاری در زمان انتخابات زیر 5 درصد بود، هیلاری کلینتون در انتخابات موفق نبود.
در کمپین میان دوره سال جاری، ترامپ متوجه شد که کاهش مالیات باب میل رای‌دهندگان نبوده و در هفته های آخر قبل از انتخابات، محور اصلی پیام خود را مهاجرت و مسائل فرهنگی قرار دارد .
بنظر میرسد در سال 2020 هم باید از همین استراتژی استفاده کند.

منبع: تسنیم

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها