اکبری: تا زمانی ملت‌ها برای دفاع از ارزش‌های انسانی قیام نکنند، حکومت‌ها کاری انجام نمی‌دهند

رئیس مرکز تحقیقات و مجمع جهانی بیداری - اسلامی گفت: تا زمانی که امت‌ها و ملت‌ها برای دفاع از ارزش‌های انسانی قیام نکنند، قطعا حکومت‌های دنیای امروز کار جدی برای آنها انجام نمی‌دهند.

اکبری: تا زمانی ملت‌ها برای دفاع از ارزش‌های انسانی قیام نکنند، حکومت‌ها کاری انجام نمی‌دهند

حسین اکبری در نشست بین‌المللی هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت فلسطین، بیان کرد: امروز ما در شرایطی در دنیا به سر می‌بریم که شاهد یک تهدید اساسی از گذشته‌های دور هستیم که تحت عنوان افراط‌گرایی علیه بشریت به ویژه علیه مسلمانان از گذشته دور سازماندهی شده و همچنان ادامه دارد. در رأس این نگرش نگاه نژادپرستی و افراط‌گرایی در رژیم غاصب صهیونیستی وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: آنها از منظر نگاه مبتنی بر نگاه‌های دینی خود اصول و اساس غیرستیزی دارند و به دلیل اینکه سرزمین فلسطین را مقدس می‌دانند و می‌گویند غیر از یهود نباید کسی در آن باشد و خود را قوم برتر می‌دانند و در آینده نیز می‌خواهند جهان تحت حکومت آنها باشد و به دلیل نوع نگاهی که به بحث آخرت دارند، معتقد هستند که منجی عالم ظهور خواهد کرد و تشکیل اسرائیل مقدمه این ظهور است. آنها با این نگاه هم مردم خود و هم اهداف و هم استراتژیک خود را سازماندهی کرده‌اند.

اکبری در ادامه اظهار کرد: آنها از ابتدای وجود رژیم اسرائیل در ذهن خود به دنبال این مسئله بودند که کشوری تشکیل دهند که مقدمه آخرالزمان باشد. آنها با برنامه‌ریزی به دنبال این مسیر بوده‌اند. بعضی از جریان‌های محافظه‌کار نیز در بین آنها وجود دارد که معتقدند در دهه ۱۹۶۰ به نوعی اسرائیل رو به افول بود و در مسیر شکست بود که در جبران این شکست معتقدند که باید با جهان عرب مبارزه کنیم و مبارزه ما بر پیروزی جهان عرب می‌تواند شکست اسرائیل را جبران کند.

وی تصریح کرد: بر اساس این اندیشه‌ها و استنادات‌ که به اسناد دینی خود دارند، معتقدند که باید دیگران را کشت و حق حیات برای کسی قائل نیستند و بحث حقوق بشر و آزادی در اندیشه رژیم صهیونیستی هیچ جایگاهی ندارد و حتی در میان افرادی که محافظه‌کار هستند، این موارد وجود ندارد. اندیشه آنها در دنیا ابزارهایی نیز دارد که آنها دارای یک سیطره جهانی در بحث مطبوعات هستند. لابی صهیونیستی هم در جامعه آمریکا نفوذ دارد و به نحوی در مسئولان آمریکایی نفوذ کرده که در ادبیات آنها نیز اندیشه دیده می‌شود.

اکبری خاطرنشان کرد: آنها معتقدند که باید برای تحقق و ماندگاری اسرائیل تلاش کنند و این امر در اولویت اصلی سیاست خارجی آمریکا قرار دارد. در اظهارات همه روسای جمهور آمریکا سیاست دفاع از منافع رژیم غاصب صهیونیستی دیده می‌شود و جامعه آمریکا نیز این را پذیرفته که باید از این خلق نامشروع و سیاست‌های ضد بشری آن حمایت کند.

وی افزود: مسئله‌ای که در طول تاریخ ایجاد شد، نگاه مذاکره بود. عده‌ای بر این باورند از آنجا که ما توان مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی نداریم، باید با آن مذاکره کنیم و در مذاکرات سیاسی با استفاده از حقوق بشر و ساختارهای سازمان ملل حقوق ملت فلسطین را تامین کنیم که این یک سراب و نگاه خطا بود که شاید به دلیل عدم اطلاع از برخی سیاست‌های پنهانی رژیم صهیونیستی ایجاد شد.

اکبری در ادامه بیان کرد: این نوع دیدگاه امروز به حمدالله با وجود جبهه مقاومت تعدیل شده است. اسرائیل تا دیروز به دنبال این بود که از نیل تا فرات را اشغال کند و در عرض چند ساعت در سال ۸۲ به دنبال اشغال بیروت بود. اما امروز به دنبال این است که بزرگترین دیوار امنیتی را در مرز لبنان بکشد و در داخل سرزمین‌های فلسطین نیز دیوار بکشد تا بتواند امنیت خود را حفظ کند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توانمندی‌ها و قدرتی که خداوند در پناه مقاومت فلسطین به آنها داده است، آنها امروز توانسته‌اند خیلی از سیاست‌های این رژیم غاصب را خنثی کنند و به سمتی در حال حرکت هستند که فشار را بر این رژیم بیشتر کنند. حضور مردم و امیدی که در ملت فلسطین به وجود آمده است این احساس را تقویت کرده که می‌توان با ملت اندک و بدون سلاح به حداقل امکانات بر دشمن قدرتمند در سایه تکیه بر ارزش‌های الهی پیروز شد.

اکبری در ادامه با اشاره به تهدیدی که جهان بشریت را امروز تحت تاثیر قرار داده است، گفت: متاسفانه باعث تاسف است که بخشی از پیکر جهان اسلام غیرستیزی را محور اصلی قرار داده‌اند که این محور اصلی داعش نیز است. داعش می‌گوید هر کسی که غیر از اندیشه ما فکر می‌کند باید کشته شود. در واقع این اندیشه یک تهدید اساسی علیه تمام بشریت است. البته تمرکز این تهدید بر جهان اسلام است.

وی در ادامه بیان کرد: باید با این تهدیدی که اراده کرده که با نگاه موعودگرایی به دنبال نابودی بشر است، مبارزه کرد. کسانی که فکر می‌کنند می‌توان با این تهدیدها مذاکره کرد افرادی هستند که ۷۰ سال پیش این راه را شروع کردند و امروز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند و فلسطین یک شاهد زنده برای قضاوت کردن در این زمینه است.

اکبری اظهار کرد: تنها راه مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل مقابله و مقاومت است. این جریان افراط‌گرایی که به گونه‌ای در بخشی از جهان اسلام در حال گسترش یافتن است، تنها راه مقابله با آن مبارزه و استقامت است. بر اساس فطرت انسان نمی‌توان در برابر ظلم و ستم سکوت کرد. امروز ابزار رسانه در اختیار این جریان افراط‌گرا است و پول و سازمان ملل از دیگر ابزاری است که در اختیار این جریان افراطی قرار دارد. قدرت نظامی نیز در اختیار آنها است و ملتی که باید مقاومت کند، ضمن اینکه متاسفانه از یک پراکندگی برخوردار است، از حداقل امکانات و ابزارها نیز برخوردار است.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس وعده الهی در تمام ادیان، اگر مقاومت کنیم، خداوند ملائک را به کمک می‌فرستد و قطعا قدرت خداوند فراتر از سلاح و تجهیزات است. پس ما امروز به وضوح در یمن می‌بینیم و در سوریه، فلسطین دیدیم که هر جا ملتی اراده کرد که مقاومت کند، بر خلاف تهدید هر ستمگری پیروز شد.

اکبری در پایان گفت: یکی از ماندگارترین ابزارهایی که می‌تواند در جبهه مقاومت نقش ایفا کند، اتحاد و نشست بین ناشران و نویسندگان است. در جهان اسلام کتاب‌های خوبی نوشته می‌شود اما متاسفانه نظام نشر آن با مشکل مواجه است و به دست تمام مخاطبان نمی‌رسد. تا زمانی که امت‌ها و ملت‌ها برای دفاع از ارزش‌های انسانی قیام نکنند، قطعا حکومت‌های دنیای امروز کار جدی برای آنها انجام نمی‌دهد. جای تاسف است که امروز بخشی از کشورهای اسلامی در راستای تحقق خاص اسرائیل گام برمی‌دارند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها