الجزیره:

ایران کشوری امن و میهمان نواز برای گردشگران است

شبکه خبری الجزیره ایران را کشوری چهار فصل و دارای جاذبه های گردشگری متنوع، غنی با مردمی میهمان نواز و امن برای گردشگران توصیف کرد.

ایران کشوری امن و میهمان نواز برای گردشگران است

شبکه الجزیره روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: ایران کشوری برای سفر و سیاحت و گردشگری است کشوری دارای طبیعت زیبا در چهار فصل و آثار باستانی که نشان دهنده تاریخ پارسیان و تمدن اصیل آنها است.

در ادامه این گزارش آمده است:

ایران دارای موقعیت استراتژیک و مرزهای طولانی خشکی با پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و عراق بوده و تاثیر ایران بر فرهنگ ها و ملت ها در طول تاریخ امری واضح است.

ایران همچنین هشت گذرگاه دریایی با قزاقستان، روسیه از طریق دریای خزر و کویت، قطر، بحرین، عربستان، امارات و عمان از طریق خلیج فارس دارد.

موقعیت جغرافیایی ایران این کشور را به منطقه ای با آب و هوایی متنوع تبدیل کرده است و از معدود کشورهای جهان است که چهار فصل را در یک روز در این کشور می تواند شاهد بود. آب و هوای این کشور متنوع، طبیعت آن بی نظیر و آثار باستانی در این کشور ارزشمند و فرهنگ بسیار غنی است.

یک گردشگر در ایران نیاز به فکر کردن طولانی ندارد چرا که گزینه های زیادی پیش روی اوست و می تواند کوهنوردی را در کوههای البرز و زاگرس تجربه کند، در سفری استثنایی به کویرهای یزد و کرمان برود یا از آثار باستانی و موزه ها دیدار کند و از غذاهای خوشمزه و متنوع ایران لذت ببرد.

شهرهای اصفهان ، شیراز ، مشهد، تبریز، تهران ، گیلان، مازندران ،یزد، کیش از قطب های گردشگری در ایران بوده و از ماه فروردین تا تیر بهترین فصل سفر به ایران است اگر چه هر چهار فصل در این کشور زیبا و سحرآمیز است.

ایران علاوه براین که مقصدی برای سفرهای توریستی است برای هدف های درمانی، زیارتی و پژوهشی هم میزبان گردشگران است.

گردشگرانی که به ایران سفر کرده اند نقل می کنند که ایرانی ها بسیار مهمان نواز هستند و از گردشگران خارجی بسیار استقبال می کنند.

الجزیره یاد آوری می کند که جان سیمبسون روزنامه نگار مشهور انگلیسی پس از سفر به ایران در سال 2014گفت که ایران از جذابترین کشورهای جهان بوده و داری آب و هوای لذت بخش و مردمی بافرهنگ و مهمان نواز و آثار باستانی بی نظیر و متنوع است. زمانی که در پارک ها قدم میزنید خانواده های ایرانی شما را به جمع خودشان دعوت می کنند.

ژان کلود ژنو روزنامه نگار فرانسوی درباره ایران گفته بود که واقعا شوکه شدم و حتی کلمه شوکه نیز نمی تواند برای بیان احساس من نسبت به ایران کافی باشد شگفت آور بهترین کلمه در توصیف آن است ایران ابدا به تصویری که غربی ها از این کشور ساخته اند شبیه نیست.

روزنامه دیلی میل انگلیس در گزارشی درباره کشورها امن و خطرناک جهان برای گردشگران در سال 2018 ایران را به عنوان کشور امن برای گردشگران معرفی کرد.

طبق گزارش این الجزیره از نقاط مثبت درباره گردشگری در این سهولت سفر در میان شهرهای ایران با هواپیما، قطار، مترو، اتوبوس و تاکسی و خودروی شخصی است.

اما از نکات منفی درباره آن عدم امکان استفاده از کارت های بانکی بین المللی برای خارجی ها به دلیل تحریم های آمریکا و عدم تعامل بانک های جهانی در اثر آن با ایران است.

این شبکه قطری همچنین اضافه کرد که دولت ایران اخیرا در جهت تقویت بخش گردشگری در این قدم برداشته و امتیازاتی را به گردشگران خارجی داده از جمله اینکه از همه فرودگاه های این کشور برای اتباع 180 کشور روادید صادر می شود.

منبع: ایرنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها