سفر شینزو آبه و مایک پنس به استرالیا

آبه اولین رهبر ژاپنی است که به داروین، شهری که در حین جنگ جهانی دوم توسط نیروهای ژاپنی مورد بمباران قرار گرفت، سفر می‌کند.

سفر شینزو آبه و مایک پنس به استرالیا

امنیت منطقه‌ای و تقویت روابط با ژاپن و آمریکا از اولویت‌های برنامه اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا بوده و در همین راستا قرار است در کنار نشست اپک با مقامات ارشد ژاپن و آمریکا همزمان با افزایش نگرانی‌ها درباره نفوذ چین در منطقه آسیا پاسفیک دیدار و گفت‌وگو کند.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا قرار است روز جمعه با شینزو آبه، همتای ژاپنی‌اش دیدار و گفت‌وگو کند. آبه پس از شرکت در نشست آسه‌آن در سنگاپور و پیش از نشست رهبران اپک در پاپوآ گینه‌نو که قرار است در چند روز آینده برگزار شود، به شهر داروین سفر کرده است.

آبه اولین رهبر ژاپنی است که به داروین، شهری که در حین جنگ جهانی دوم توسط نیروهای ژاپنی مورد بمباران قرار گرفت، سفر می‌کند.

همچنین نخست وزیر استرالیا با مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست اپک در "پورت مورسبی" پاپوآ گینه‌نو، دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

قرار است پنس با حضور در شهر شمالی کرنز در استرالیا نشست‌های و دیدارهای خود را از آن‌جا برگزار کند.

پاپوآ گینه‌نو در چند روز آینده میزبان نشست اپک است، اما مایک پنس به دلیل نگرانی‌های امنیتی به آنجا نخواهد رفت. انتظار می‌رود برخی از رهبران اپک نیز در کرنز استرالیا بمانند و از آنجا و از راه دور در نشست شرکت کنند.

در دیدار مورسیون با آبه تجارت و سرمایه‌گذاری از محورهای اصلی مذاکرات خواهد بود.

موریسون در بیانیه‌ای اعلام کرد: دیدار شینزو آبه از داروین بسیار اهمیت داشته و باعث تقویت دوستی و روابط دو کشور می‌شود.

قرار است استرالیا و ژاپن به توافقی برای تسهیل و اجرای منظم رزمایش‌های مشترک به عنوان بخشی از تقویت روابط اقتصادی و دفاعی دو طرف دست یابند.

با توجه به جنگ تجاری آمریکا و چین انتظار می‌رود پنس در نشست اپک مواضع تندی علیه پکن اتخاذ کند.

همچنین وی اعتراض خود را به نسبت به نظامی‌گری‌های چین در دریای مناقشه برانگیز چین جنوبی اعلام می‌کند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها