داودی: می‌خواستم برای حریفانم خط و نشان بکشم

وزنه بردار جوان ایران گفت: من نرفته بودم که در مسابقات بزرگسالان جهان زنگ تفریح باشم و به دنبال گرفتن تک مدال دوضرب جهان بودم.

داودی: می‌خواستم برای حریفانم خط و نشان بکشم

علی داودی درباره اولین تجربه حضورش در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان بیان کرد: اولین‌بار بود که در مسابقات بزرگسالان جهان شرکت می‌کردم و تجربه خیلی خوبی بود. توانایی این را داشتم که بهتر از این در دوضرب وزنه بزنم. با این حال خدا را شکر تجربه خوبی بود و از آقای برخواه تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من گذاشت تا بتوانم خودم را نشان دهم.

او ادامه داد: به مسابقات جهانی نرفته بودم که آنجا زنگ تفریح باشم بلکه می‌خواستم حتی اگر مدال نگرفتم برای سال های آینده خط و نشان بکشم. می‌توانستم وزنه بردار ازبک را بگیرم اما در یک ضرب عقب افتادم. حتی در سالن گرم کردن ۵-۶ دقیقه گریه کردم و بعد رفتم. البته فرصت زیاد است امیدوارم بتوانم از این فرصت ها استفاده کنم.

داودی در پاسخ به این پرسش که وزنه‌های ۲۴۲ و ۲۴۵ کیلوگرم را در تمرینات زده بود یا خیر تاکید کرد: وزنه ۲۳۰ کیلوگرم را به صورت دوتایی و وزنه های ۲۴۰ و ۲۴۳ کیلوگرم را چند بار در تمرین آمده بودم و در فشار تمرینات، وزنه ۲۴۶ کیلوگرم را دو دفعه روی سینه کشیدم. وزنم بخاطر استرس مسابقه مقداری پایین آمده بود اما فکر نمی کنم دلیل این که وزنه ها را نزدم باشد. انءشاالله سال دیگر تلاش می کنم وزنه های بالاتر بزنم و مدال خوش رنگی را بگیرم.

او در مورد رقابت خود با وزنه بردار بلاروس برای شکستن رکورد جوانان جهان تصریح کرد: فکر می‌کنم وزنه بردار بلاروس برای همین شکستن رکوردهای جوانان جهان در مسابقه شرکت کرده بود. در یک ضرب وزنه هایمان نزدیک به هم بود و خدا را شکر هر سه حرکتم را به درستی زدم و رکورد یک ضرب را به نام خودمم ثبت کردم. در دوضرب هم من با ۲۲۷ شروع کردم و وزنه بردار بلاروس ۲۲۸زد که البته خطا بود اما داوران پذیرفتند. اگر ما ۲۲۹ یا ۲۳۰ کیلوگرم را انتخاب می کردیم از رقابت عقب می افتادیم و هدفمان این نبود که با وزنه بردار بلاروس رقابت کنیم بلکه به دنبال گرفتن مدال دوضرب بودیم. اگر من وزنه ۲۴۲ کیلوگرم را می زدم، چهارم یا پنجم می شدم و با وزنه ۲۴۵ کیلوگرم تک مدال دوضرب را می گرفتم. با این حال با همان حرکت اول دوضرب توانستم رکورد مجموع جوانان جهان را هم به نام خود ثبت کنم.

او افزود: وزنه ۲۴۲ کیلوگرم در کشش به من فشار نیاورد اما هنگام بالا زدن دچار سر گیجه شدم . اگر ۲۴۲ را می زدم ۱۰۰ درصد برای حرکت آخر بالاتر از ۲۴۵ کیلوگرم می آمدم و اگر ۲۴۲ را مهار می کرد با روحیه بهتری برای زدن وزنه آخر روی تخته می آمدم.

داودی در پاسخ به این پرسش که تلاش کرد تحت تاثیر جو مسابقات بزرگسالان جهان و حضور بزرگان وزنه برداری قرار نگیرد، تاکید کرد: من مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان شرکت کرده بودم البته خب جو مسابقات بزرگسالان جهان سنگین‌تر بود. زمانی که به سالن گرم کردن رفتم تالاخادزه را دیدم و آلبگوف هم تخته کنار من بود. همه عنوان داران حضور داشتند . استرس داشتم اما آن طور نبود که بخواهد روی کارم تاثیر بگذارد و کنترلش کردم.

وزنه بردار فوق سنگین ایران در مورد صحبت برخواه مبنی براینکه داودی سال دیگر می تواند تالاخادزه را در دوضرب بگیرد، تصریح کرد: بعد از مسابقات جوانان جهان، ۴-۵ کیلوگرم وزنم بیشتر شده بود و بدنم پر شد همین باعث شد در دوضرب بهتر کار کنم . در یک ضرب فاصله ام با تالاخادزه زیاد است اما فکر می کنم تا سال دیگر دوباره وزنم بیشتر شود و هم وزن تالاخادزه شود راحت تر بتوانم کار کنم و بتوانم جواب زحمات آقای برخواه را بدهم چون خیلی زحمت کشید و من پیشرفت خوبی داشتم.

داودی در مورد تلاش خود برای وارد نشدن به حاشیه ها نیز گفت: من همیشه بعد از اینکه تلاش می کنم پیشرفت داشته باشم، دنبال این هستم وارد حاشیه نشوم. کسانی بوده اند که با آنها داشتم وارد حاشیه می شدم اما همیشه تلا ش کردم کسانی را که به من کمک می کنند تا پیشرفت کنم، داشته باشم و امیدوارم وارد حاشیه نشوم چون به نظرم آفت ورزشکار همین حاشیه است. من دارم تلاش می کنم حرفه ای زندگی کنم و بتوانم برای کشورم افتخارآفرینی داشته باشم.

او افزود: قبل از مسابقات جهانی هم اگر مصاحبه نمی کردم به این دلیل بود که تمرینات سنگینی را پشت سر گذاشتیم و سه هفته پرفشار را داشتیم به حدی بود که از تمرین به اتاق هایمان می رفتیم خیلی خسته بودیم درست است تیم جوان بود اما همه تلاش کردند تا این عنوان سومی به دست آمد و به حاشیه ها توجه نکردند و باعث شد همه موفق شویم.

او درباره رضایت از عملکرد خود در مسابقات بزرگسالان جهان گفت: در یک ضرب همه راضی بودند و دو ضرب هم همه تلاشم را کردم کاملا راضی نبودم اما خب ناراضی هم نیستم. سال‌های دیگر جبران می‌کنم حالا سال دیگر آقا سعید (علی حسینی) هم هست انءشاالله در کنار هم افتخارآفرینی داشته باشیم. قبل از بازی‌های آسیایی که وارد اردوی بزرگسالان شدم آقا بهداد و آقا سعید بودند و در کنار آنها با جان و دل تمرین می کردم. امیدوارم باز هم بتوانم در کنار آقا سعید تمرین کنم و از تجربیاتش استفاده کنم.

داودی در پایان گفت: از کادرفنی تیم ملی آقایان برخواه، خورشیدی و جباری تشکر می‌کنم که خیلی برای ورزشکاران زحمت کشیدند. از آقای مرادی رییس فدراسیون هم تشکر می کنم که حمایتم کرد و امیدوارم بتوانم جواب زحمات کادرفنی و فدراسیون را بدهم.

منبع: ایسنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها