"مقابله با افزایش جمعیت و فقر، راهکار نابودی بوکوحرام است"

یکی از شخصیت‌های اسلامی مهم نیجریه بار دیگر خواستار حل مساله

"مقابله با افزایش جمعیت و فقر، راهکار نابودی بوکوحرام است"

از زمان آغار فعالیت‌ بوکوحرام در نیجریه در سال 2009 بیش از 27 هزار نفر کشته شده و 1.8 میلیون نفر همچنان آواره هستند.

دولت و ارتش این کشور تاکید دارند که این نیروهای افراطی را تا حد شکست تضعیف کرده‌اند اما حملات این گروه همچنان تهدیدی دائم برای سربازان و غیرنظامیان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمدو سانوسی، امیر شهر کانو نیجریه اظهار کرد، بوکوحرام همیشه افراد علاقه‌مند به استخدام در این گروه شبه‌نظامی را پیدا خواهد کرد، مگر آن که به دلایل ریشه‌ای افراطگرایی پرداخته شود.

او در کنفرانسی درباره بوکوحرام در شهر کانو گفت: ما نمی‌توانیم ناامنی را از مساله توسعه و فقر جدا کنیم.

سانوسی، رییس سابق بانک مرکزی نیجریه خاطرنشان کرد، تغییرات اقلیمی تاثیر مخربی بر زندگی مردم محلی داشته و ادامه داد: نمی‌توان نابرابری افقی را از برخی گرایش‌ها به خشونت جدا کرد. بنابراین احیای زندگی‌مردم و بازگرداندن صلح باید با احیای اقتصادی همراه باشد.

نیجریه اکنون بیش از 180 میلیون نفر جمعیت دارد که 60 درصد از این جمعیت را افراد زیر 30 سال تشکیل داده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2050 نیجریه به سومین کشور پرجمعیت جهان پس از چین و هند تبدیل شود.

این امیر نیجریه‌ای در این باره اظهار کرد، چنین تغییری در جمعیت می‌تواند تحولات اجتماعی گسترده‌ای را در پی داشته باشد که تاثیرات بوکوحرام در شمال این کشور را به "بچه‌بازی" تبدیل کند.

وی افزود، نیجریه باید اقتصادی قدرتمند ایجاد کند و روند رشد جمعیت را کاهش دهد تا از وخیم‌تر شدن فقر در این کشور جلوگیری کند.

کانو طی سال‌های 2012 تا 2014، شاهد بدترین حملات بوکوحرام بود.

سانوسی در نوامبر 2014 از مردم ساکن این شهر خواست که برخیزند و در برابر افراطگرایان از خود دفاع کنند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها