تجهیزات رادیولوژی با ارز دولتی بدست مصرف کننده نمی رسد

رئیس انجمن رادیولوژی گفت: تجهیزات پزشکی رادیولوژی علیرغم تخصیص ارز دولتی با قیمت های دو تا سه برابر بدست مصرف کننده می رسد.

تجهیزات رادیولوژی با ارز دولتی بدست مصرف کننده نمی رسد

حسین کرم پور روز سه شنبه با اشاره به افزایش حداقل 3 برابری قیمت تجهیزات رادیولوژی افزود: افزایش قیمت ارز و ثابت ماندن تعرفه‌ها فعالیت بسیاری از مراکز رادیولوژی را با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت: بزرگترین مشکلی که رادیولوژیست‌ها را با دغدغه همراه کرده بالا رفتن قیمت ارز است، چرا که رشته ما وابسته به تجهیزات و دستگاه‌هایی است که از تکنولوژی‌های سطح بالا برخوردار بوده و کشورهای معدودی توان تولید آن را با کیفیت بالا دارند.

وی اظهار داشت: با افزایش نرخ ارز تهیه تجهیزات رادیولوژی برای همکاران ما و مراکز مربوطه غیرممکن شده و از طرفی تعرفه‌ها ثابت مانده و بسیار پایین است و این مساله و عدم تعادل آسیب‌های فراوانی را به همراه خواهد داشت.

کرم پور افزود: در حال حاضر با این وضعیت ارزی تکنولوژی‌های به روز به کشور وارد نمی‌شود و اگر بیاید بسیار با تاخیر همراه بوده و این مساله فاصله علمی رادیولوژی ایران را با کشورهای منطقه و جهان به همراه دارد.

نایب رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: از طرفی افزایش شدید ظرفیت پذیرش دستیاران رادیولوژی را شاهد بوده‌ایم و این موضوع باعث شده بسیاری از فارغ‌التحصیلان جدید که از بالاترین رتبه‌های علمی کشور هستند بعلت افزایش نرخ ارز قادر به تهیه دستگاه‌های رادیولوژی و تاسیس مراکز رادیولوژی نشوند.

وی افزود: دستگاه‌های رادیولوژی به طور مثال در حوزه سونوگرافی از 250 میلیون تومان در سال پیش به 750 میلیون تومان رسیده که هرچند دولت گفته در نیم سال اول 97 برای اکثریت تجهیزات پزشکی ارز دولتی اختصاص داده است ولی تجهیزات رادیولوژی و‌ وسایل مصرفی با ارز 4200 تومان بدست مصرف کننده نمی رسد و قیمتها با افزایش 2 تا 3 برابر بدست مصرف کننده می رسد که ادامه این روند منجر به تعطیلی مراکز و موسسات تصویربرداری خواهد شد.

منبع: ایرنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها