انتقاد عضو فراکسیون زنان مجلس از حاکمیت نگاه سلیقه‎‎ای در مشهد در گفت و گو با خبرفوری:

زنان برای فعالیت ورزشی نیازمند دریافت هیچ اذنی نیستند

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: زنان برای انجام هرگونه فعالیت ورزشی براساس قانون اساسی به اذن و اجازه همسر احتیاجی ندارند.

زنان برای فعالیت ورزشی نیازمند دریافت هیچ اذنی نیستند

فاطمه ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره انتشار اطلاعیه‎ای از سوی هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی درباره اینکه زنان متاهل برای کوهنوردی باید دارای اذن شوهر باشند اظهار کرد: براساس آنچه در قانون قید شده است است فعالیت ورزشی زنان نیازمند هیچگونه اجازه و اذنی نیست از این رو آنچه از سوی هیئت کوهنوری خراسان رضوی قید شده برخلاف قانون است.

وی افزود: این اقدام صورت گرفته از سوی هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی برخلاف قانون و حتی شرع است از این رو ما قطعا از وزارت ورزش درخواست خواهیم کرد تا در جهت مقابله با این موضوع وارد عمل شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت ورزش قطعا باتوجه به بازتابی که این اقدام در فضای عمومی جامعه و در بین بانوان داشته است باید برخورد جدی را با مسببان این موضوع داشته باشد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنا نیست برخی از افراد برحسب نگاه و دیدگاه شخصی خود تصمیماتی را اخراج کنند که آرامش کشور را برهم بزنند.

ذوالقدر درباره اینکه چرا استان خراسان رضوی پیشتاز انجام اقداماتی برخلاف مصالح و منافع عمومی مردم است و تا به امروز اقدامی قاطعانه و جدی در این راستا صورت نگرفته است گفت: در نشستی که کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با استاندار و شهردار مشهد برگزار کرد استاندار مشهد صراحتا تاکید کرد که این استان تافته جدا بافته‎ای نیست و لغو کنسرت‎ها و هرگونه رویکرد فرهنگی دیگر هیچ معنا و مفهومی ندارد.

وی اظهار کرد: رویکردهایی که بعضا در استان خراسان رضوی و شهر مشهد در برخی از امور صورت می‎گیرد اعمال نظر و سلیقه شخصی است و نباید آن را به همه نسبت دهیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدامی که هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی انجام داده است مخالف بند 20 و 21 قانون اساسی است از این قطعا باید اقدامات لازم در جهت برخورد با این رویه و تصمیم اتخاذ شده صورت گیرد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ذوالقرنین
    0

    کاملا درست اما الان دیگه شوهری یست ازدواجی نیست که اذنی در کار باشه در حالی که اقایان در مورد سنین 16 سال در حال چانه زنی هستند دخترانی با سنین بالای سی سال از ازدواج جا مانده اند و این همه به برکت شرایط اقتصادی توقع بالا مشاوران حریص ازدواج است ازدواج دختران بالای سی ریسک فرزند اوری را ان هم با داروهای غربی فراهم کرده .و این یعنی علاوه بر کم زاد وولدی تا یک دهه دیگه نسلی با ضریب هوشی فوق العاده پایین خواهیم داشت.شاید بیاید روزی که خانواده ها به جای سنگ اندازی و گوش دادن به حرف مشاوران بی سواد ازدواج به این نتیجه برسند که سن وسال شرایط مالی فرهنگ وهزاران دلایل سوری همه بهانه در امد این قشر بوده .قبل از دیر شدن به فکر باشید وگرنه به جای خانه سالمندی باید شهر هایی با امکانات سالمندی ایجاد کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها