دستگیری ۵۴۶ سارق و مال‌خر در هجدهمین عملیات رعد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ جزئیات عملیات هجدهمین طرح رعد را تشریح کرد و از اجرای ۲۵۸ حکم قضایی و دستگیری ۵۴۶ سارق و مالخر همچنین انهدام ۳۲ باند سرقت طی این عملیات خبر داد.

دستگیری ۵۴۶ سارق و مال‌خر در هجدهمین عملیات رعد

سردار حسین رحیمی در مورد احکام قضایی در اجرای هجدهمین طرح رعد اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته در دو پلیس مواد مخدر و پیشگیری اقدامات همه جانبه‌ای برای برخورد با سارقان، مالخران و قاچاقچیان مواد مخدر و کالا انجام شد. در مجموع در هجدهمین مرحله از طرح رعد که در پایتخت اجرا شد، ۲۵۸ حکم قضایی به اجرا گذاشته شد.

وی ادامه داد: در این مرحله و در هجدهمین طرح رعد، ۵۴۶ نفر از سارقین و مالخران دستگیر و ۳۲ باند سرقت منهدم شد. سارقین دستگیر شده تا کنون به ۱۲۳۴ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند. بالغ بر ۶۷۰۱ فقره از اموال مسروقه کشف شد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بالغ بر ۸۵ درصد مال باخته‌ها شناسایی شدند تا اموال به آنان تحویل داده شود.

رحیمی با اشاره به اینکه در هجدهمین مرحله از عملیات رعد، ۲۳۱ خودرو و موتورسیکلت از سارقان کشف شد، گفت: ۷ میلیارد و ۵۵۶ میلیون تومان ارزش کل اموال مکشوفه است.

وی ادامه داد: از کل ۵۴۶ سارق دستگیر شده، حدود ۴۵ درصد آنان دارای سابقه قبلی هستند و حدود ۵۵ درصد آنها جزو سارقینی به حساب می‌آیند که برای اولین بار دستگیر شده‌اند. متاسفانه در این عملیات سارقی را دستگیر کرده‌ایم که حین سرقت بوده و کمتر از یک هفته از آزادی او می‌گذشته و تحت تعقیب بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: در هجدهمین عملیات طرح رعد چهار قبضه سلاح جنگی و ۴۰ قبضه سلاح سرد که مورد استفاده سارقان قرار می‌گرفت، کشف شد.

رحیمی در ادامه با اشاره به اینکه در بخش مبارزه با مواد مخدر هم اقدامات خوبی توسط همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر انجام شده است، گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۷۵ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۸۰ کیلو از انواع مواد مخدر کشف شد همچنین ۳۴۰ نفر معتاد متجاهر از سطح شهر جمع‌آوری شدند و دو باند قاچاق مواد مخدر کشف و منهدم شد.

وی افزود: در یک ماه گذشته توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، یک تن و ۲۲۳ کیلوگرم مواد مخدر از هشت باند قاچاق کشف و منهدم شد. در این زمینه ۵۰ قاچاقچی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین در مورد قاچاق کالا اظهار کرد: بالغ بر ۵۵۹۰ نوع کالای قاچاق به دست آمده و ۲۰ نفر در زمینه قاچاق کالا دستگیر شده‌اند و ۳۳ پرونده برای آنان تشکیل شده است. نزدیک ۹ میلیارد تومان ارزش کالای قاچاق مکشوفه است.

رحیمی افزود: اخیرا مجموعه‌ای از طرح‌ها را به شکل محله محور توسط کلانتری‌ها و سر کلانتری‌ها شروع کرده‌ایم و جدا از طرح‌های سراسری عملیاتی که از سوی فرماندهی تهران بزرگ اجرا می‌شود، طرح‌هایی نیز به شکل محله‌ای به تناسب نوع جرایم و افزایش جرایم در همان محله اجرا می‌شود و این طرح‌ها ادامه خواهد یافت.

رحیمی در پایان تاکید کرد: سرقت موبایل تا حد بالایی مهار و روند رو به افزایش سرقت موبایل کنترل شده است.

منبع: ایسنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها