ابراز پشیمانی نامزد اسکار از ایفای یک نقش

«وایولا دِیویس» از بازی در فیلم «خدمتکاران» که نامزدی بهترین هنرپیشه اسکار را برایش به ارمغان آورد، ابراز پشیمانی کرده است.

ابراز پشیمانی نامزد اسکار از ایفای یک نقش

دِیویس در این‌باره می‌گوید: من فهرستی از نقش‌هایی تهیه کرده‌ام که از بازی آنها پشیمان و متاسفم و یکی از آن‌ها فیلم «خدمتکاران» (The Help) است. مادامی که تحت فشار دائمی هستید تا به عنوان یک الگو و امید برای زنان رنگین‌پوست حرکتی انجام دهید، آنهم زمانیکه درگیر مشکلات زندگی خودتان هستید، بسیار سخت و دشوار است و من انتخاب کردم که لیدر و راهبر باشم.

او در ادامه افزود: آنچه که از درون مرا می‌آزارد اینست که در نقشم در فیلم «خدمتکاران» که از سوی زنان مشهور و دارای اعتبار بالای سفیدپوست برای بهبود روابط نژادی به جای تأکید بر قهرمانان واقعی داستان، خدمتکاران سیاه‌پوست مانند شخصیت «آیبیلین» مورد انتقاد واقع شده است. احساس کردم در پایان روز صدای خدمتکاران سیاه‌پوست شنیده نشد. من آیبیلین را می‌شناسم. من مینی را می‌شناسم. آنها مادربزرگ و مادرم هستند. و من می‌دانم چنانچه در فیلمی کار می‌کنی که فرضی کلی وجود دارد، می‌خواهم بدانم کار کردن برای سفید‌پوستان و پرورش کودکان در مقام یک خدمتکار سیاه‌پوست در سال ۱۹۶۳ چه حسی دارد و واقعا می‌خواهم بدانم شما چه حسی به آن خواهید داشت. چیزی که من در سرتاسر فیلم از آن نشنیدم و ندیدم و این فیلم این حس و مشقات سیاهان را آنطور که باید نشان نداد ازینرو بخاطر بازی در این فیلم متاسف و پشیمانم.

با این حال او معتقد است که این فیلم تجربه خوبی بود و هنوز هم با علاقه از تمام آنها که در آن پروژه با او همکار بودند یاد می‌کند.

دوستانی را که در این فیلم به دست آوردم را برای باقی عمرم خواهم داشت. من تجارب خوبی از دیگر هنرپیشگان این فیلم آموختم که فوق‌العاده هم انسان بودند و واقعا هم نمی‌توانم همکار و کارگردانی بهتر از «تِیت تیلور» بیابم.

دیویس در نقش Aibileen Clark «آیبیلین کلارک» ظاهر شد که یکی از دو خدمتکار سیاه پوست در سال ۱۹۶۳ در شهر میسی‌سیپی است که داستان‌هایش توسط یک زن سفید پوست جوان با بازی «اِما اِستون» در یک کتاب نوشته می‌شود که در آن نژادپرستی روزمره و رفتار دیگران با آن‌ها به تصویر کشیده شده است.

وایولا دیویس هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۹۶ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌ است. وی برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم «حصارها» در سال ۲۰۱۷ است. کارشناسان او را یکی از بزرگ‌ترین هنرپیشگان زن در بین هم نسلان خودش می‌دانند. دیویس اولین هنرپیشه زن سیاه‌پوستی بود که سه بار نامزد جایزه اسکار شد که یکبار از آن موفق به دریافت اسکار شد. ضمنا او تنها فرد سیاه‌پوستی است که موفق به دریافت جایزه « the Triple Crown of Acting» (تاج سه‌گانه بازیگری) شده است.

از فیلم‌های وی می‌توان به «قاچاق»، «خدمتکاران»، «بخور، عبادت کن، عشق بورز»، «خارج از دید»، «آشفته»، «سولاریس»، «شوالیه و روز»، «وضعیت فعلی»، «فوق‌العاده بلند و بیش از حد نزدیک»، «زندانیان»، «شهروند مطیع قانون»، «آنتوان فیشر»، «بلک‌هت»، «شب‌ها در رودانته» و «جوخه انتحار» اشاره کرد.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها