طرح عیدانه کتاب از ۱۵ اسفند در کتابفروشی‌های استان فارس اجرا می‌شود

طرح عیدانه کتاب از ۱۵ اسفند در کتابفروشی‌های استان فارس اجرا می‌شود

مهدی امیدبخش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اجرای طرح عیدانه کتاب برای دومین سال متوالی اظهار داشت: ثبت نام در این طرح از 25 بهمن ماه آغاز شده و تا پایان روز 14 اسفندماه ادامه دارد و این طرح از 15 اسفند 95 تا 15 فروردین 96 اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها با هدف اعطای یارانه کتاب برای ترویج کتابخوانی است، گفت: این ایده از آبان سال 93 با طرح «کتابفروشی به وسعت ایران» آغاز شد و پس از آن طرح‌های «عیدانه کتاب»، «تابستانه کتاب» و «پاییزه کتاب» اجرا شد و عید امسال پنجمین گام برای اعطای یارانه کتاب و دومین طرح عیدانه کتاب اجرا می‌شود.

امیدبخش افزود: کتابفروشی‌های دارای پروانه کسب با تاریخ معتبر می‌توانند در این طرح شرکت کنند و کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، نایاب، افست، فاقد شماره شابک و کتاب‌هایی که در سایت خانه کتاب موجود نباشند، مشمول طرح مذکور نمی‌شوند.

معاون فرهنگی ارشاد فارس بیان کرد: متقاضیان خرید کتاب می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح کتاب‌های عمومی را با 20 درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان را با 25 درصد تخفیف خریداری کنند.

وی تصریح کرد: کتابفروشی‌های متقاضی شرکت باید در سامانه ketab.ir ثبت نام کنند و سقف تخفیف برای هر کتابفروشی حداقل 20 میلیون ریال و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک میلیون ریال است.

به گزارش تسنیم بنا به آمار منتشر شده در سایت خانه کتاب تاکنون 39 کتابفروشی از استان فارس در این طرح شرکت کردند و با این آمار استان فارس رتبه 5 را در میان دیگر استان‌ها به خود اختصاص داده است.

در طرح عیدانه کتاب سال گذشته استان فارس با شرکت 30 کتابفروشی رتبه 4 را در میان استان‌های شرکت‌کننده کسب کرد و با تعداد 6559 خریدار در پایان طرح رتبه 5 را کسب کرد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها