بررسی چالش های پیش روی آموزش زبان به غیر فارسی زبانان

زبان شناسان و استادان دانشگاه در دومین همایش ملی آموزش زبان فارسی «آزفا» برای دستیابی به یک استاندارد و دستور زبان آسان برای غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهید بهشتی گردهم آمده و چالش های پیش روی را مورد بررسی قرار دادند.

بررسی چالش های پیش روی آموزش زبان به غیر فارسی زبانان

«ابوالقاسم اسماعیل پور» عضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در این همایش گفت: از سال 1380 رشته آموزش زبان فارسی در مرکز بین المللی دانشگاه شهید بهشتی راه اندازی شد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: زبان فارسی در برهه ای از تاریخ، یک زبان بین المللی در جاده ابریشم بوده است و جا دارد که این زبان بار دیگر جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

این استاد دانشگاه گفت: اهداف ملی ما در مرکز آزفا فقط آموزش زبان فارسی نیست، بلکه آموزش فرهنگ و ادب فارسی مورد نظر است.

وی اظهار کرد: مفاخر ادب و فرهنگ جهان در زبان فارسی بروز یافته و ظهور کرده اند و به همین دلیل زبان و ادبیات فارسی در ادوار و سده های مختلف، جایگاه بلندی در جهان داشته است.

اسماعیل پور ابراز امیدواری کرد زبان فارسی در منطقه و جهان مانند گذشته گسترش یابد و با آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان فرهنگ، تمدن و ادب سه هزار ساله نهفته در پشت این زبان گسترش یابد.

وی گفت: مرکز بین المللی آزفا شهید بهشتی تاکنون 250 نفر از غیرفارسی زبانان را آموزش داده و اکنون این دانشجویان در این دانشگاه و سایر دانشگاه های ایران در رشته های دیگر مشغول تحصیل هستند.

وی گفت: از ترم آینده مرکز آزفا به صورت مستقل و در ساختمانی جدا کار خود را ادامه خواهد داد و بتدریج به دانشکده تبدیل خواهد شد و در حد دانشکده نیز برای این مرکز اعضای هیات علمی پذیرفته می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه بهشتی افزود: برنامه آموزش مجازی در دست اقدام است و علاوه بر کلاس های حضوری جذب دانشجویان از طریق آموزش مجازی نیز در دست اقدام است.

اسماعیل پور افزود: مرکز آزفا علاوه بر آموزش های بلند مدت زبان فارسی، آموزش های کوتاه مدت یک ماهه و دو ماهه برای معرفی فرهنگ، سینما، مینیاتور و خوشنویسی ایران نیز برگزار می کند.

منبع: ایرنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها