اثر منفی تحریم‌های آمریکا بر محیط‌زیست ایران

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در اجرای پروژه‌های محیط‌ زیستی کشورمان اختلال جدی به وجود آورد.

اثر منفی تحریم‌های آمریکا بر محیط‌زیست ایران

سیدکمال خرازی که برای شرکت در مجمع صلح پاریس در پایتخت فرانسه به سر می‌برد، امروز در نشست علمی این مجمع که شخصیت‌ها و مدیرانی از سازمان‌های اروپایی و بین‌المللی حضور داشتند، شرکت کرد.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان با اشاره به معاهده اقلیمی پاریس و تعهدات کشورهای توسعه‌یافته اظهار کرد: کشورهای درحال‌توسعه باید کمک‌های مالی و فنی مربوطه را از کشورهای توسعه‌یافته دریافت کنند تا بتوانند برنامه‌های مربوط به حفظ محیط‌زیست و کاهش آلاینده خود را به‌خوبی به اجرا درآورند.

وی همچنین به بخشی از برنامه‌ها و پروژه‌هایی که کشورمان در این راستا به اجرا درآورده، اشاره و خاطرنشان کرد که تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در اجرای این پروژه‌ها اختلال جدی به وجود آورد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به‌ضرورت همکاری بخش خصوصی و گروه‌های داوطلب با دولت‌ها برای پیشبرد برنامه‌های حفظ محیط‌زیست تأکید کرد: در پی خروج آمریکا از معاهده پاریس، بخش خصوصی آمریکا انگیزه خود را برای تحرک در این زمینه ازدست‌داده است.

در پایان این جلسه، شرکت‌کنندگان در این بحث علمی به سؤالات حضار پاسخ دادند.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها