معاون وزیر آموزش و پرورش:

رسانه به عنوان یک عامل موثر در تربیت نقش ایفا می کند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در همایش سواد رسانه اظهارداشت که امروز رسانه بیشترین نقش را در زندگی دانش آموزان ما دارد و ما نیازمند آموزش جامع سواد رسانه ای در سنین مختلف هستیم.

رسانه به عنوان یک عامل موثر در تربیت نقش ایفا می کند

به گزارش خبر فوری ؛ رضوان حکیم زاده حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در دومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی گفت: ما امروز 14 میلیون دانش آموز در کشور داریم که با خانواده های آنها 42 میلیون نفر می شوند که همه این ها مخاطب فضای رسانه هستند.

وی با اشاره به اینکه رسانه به عنوان یک عامل موثر در تربیت نقش ایفا می کند افزود که امروز رسانه رفتار کودکان و نوجوانان ما را شکل می دهد، این اتفاقی است که دارد می افتد و فرزندان ما از ان تاثیر می گذراد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد که ما 235هزار معلم در دوره ابتدایی داریم که همه آنها با دانش آموزان این مقطع ارتباط دارند و رسانه دارد در زندگی آنها نقش ایفا می کند و در واقع یک منبع تربیتی است.

وی با بیان اینکه ما معتقد هستیم که رسانه ابزاری برای یادگیری است گفت: امروز نوجوانان ما به طور متوسط حدود 6 ونیم ساعت با رسانه ارتباط دارند و این هشداری برای ماست تا ما آن را جدی بگیریم و برای آموزش صحیح استفاده از این ابزار برای کودکان، نوجوانان و جوانان گام برداریم.

حکیم زاده تصریح کرد: موضوع دیگری که وجود دارد این است که رسانه می تواند، تبدیل به عاملی برای تخریب فعالیت نظام آموزشی ما شود.

وی با تاکید بر اهمیت دوره پیش دبستانی در آموزش سواد رسانه ای خاطرنشان کرد که این دوره در توسعه انسانی هم اهمیت قابل توجهی دارد، کشورهای موفق به دلیل پوشش موثری که در دوره پیش دبستانی دارند توانسته اند موفقیت زیادی بدست آورند. در بسیاری از کشورها برنامه سواد رسانه ای از پیش دبستانی تا دانشگاه مدون شده و در حال اجرا است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود که اگر ما قوانین مشخصی برای استفاده از فضای مجازی برای کودکان نداشته باشیم آسیب جدی خواهیم دید. ما با آموزش سواد رسانه ای به کودکان نگاهی بلند مدت برای آینده داریم این آموزش ها باید تلفیقی باشد تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ما در پایه دهم کتاب سواد رسانه ای داریم اما این آموزش از کتاب محوری باید به مهارت محوری تغییر کند افزود: ما باید نگاه جامعی به آموزش ها داشته باشیم، باید از همه ظرفیت ها برای آموزش استفاده کنیم چون ظرفیت علمی در کشور وجود دارد.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها