چه کسی بر کرسی بهشت خواهد نشست؟/ شهردار بعدی تهران چه کسی خواهد بود؟/فیلم

سومین خیز شورای شهر پنجم تهران برای انتخاب سومین شهردار پایتخت در یکسال فعالیتش آغاز شده است.

چه کسی بر کرسی بهشت خواهد نشست؟/ شهردار بعدی تهران چه کسی خواهد بود؟/فیلم

اولین شهردار منتخب این شورا محمدعلی نجفی بود که بعد بیش از شش ماه از فعالیتش به‌خاطر آنچه بیماری وی خوانده می‌شد استعفا داد. شورای شهر دست‌به‌کار شد و از بین گزینه‌ها افشانی معاون عمرانی وزیر کشور را به کرسی بهشت نشاند اما به‌دلیل تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان محمدعلی افشانی هم با کمتر از شش ماه حضور در شهرداری پایتخت مجبور به خداحافظی شد.

در 15 آبان پنج گزینه نهایی شورای شهر برای ریاست ساختمان بهشت انتخاب شد که محسن هاشمی بین آنها نبود. رسول کشت‌پور، عباس آخوندی، پیروز حناچی، غلامرضا انصاری و کامل تقوی‌نژاد نفراتی بودند که بالاترین رأی را آورده بودند.

با انتخاب 5 نفر نهایی، جدال دوباره احزاب اصلاح‌طلب از سر گرفته شد. اعتمادملی گزینه خود "کامل تقوی‌نژاد" را مناسب کرسی بهشت می‌دانست و در مقابل اطرافیان رئیس دولت اصلاحات به‌دنبال شهردار شدن عباس آخوندی هستند. هرچند اصلاح‌طلبانی مانند حسین کمالی، حسن صادقی و محسن سرخو همچنان محسن هاشمی را گزینه مناسب می‌دانند.

آنچه مشخص است عدم اجماع اصلاح‌طلبان بر سر شهردار منتخب خواهد بود چراکه گزینه بالقوه‌ای مانند محسن هاشمی همچنان مطلوب بخشی از اصلاح‌طلبان است و در صورت راهیابی یکی از دو گزینه (تقوی‌نژاد و آخوندی) بخش دیگری از اصلاح‌طلبان از شهردار منتخب ناراضی خواهند بود.

15

حجم ویدیو: 20.02M | مدت زمان ویدیو: 00:08:10 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • طاهره.بابایی
    0

    شما.چرا.کسی.که.خدمت.به.کشور.میکند...را.کنار.می.گزاری.د.سلطان.متروی.ابران... شایسته.شهردار.شدن .محسن.هاشمی.درود.وسلام.براو.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها