شناسایی دقیق حمله قلبی با برنامه تلفن همراه

یک برنامه جدید تلفن همراه امیدها برای شناسایی دقیق زمان وقوع حمله قلبی را افزایش داده است. بررسی ها نشان می دهد که دقت این برنامه بالا و به اندازه دستگاه های الکتروکاردیوگرام است.

شناسایی دقیق حمله قلبی با برنامه تلفن همراه

از این روش می توان برای شناسایی به موقع حملات خاص و مرگبار قلبی که به ST-Elevation Myocardial Infarction (STEMI) شهرت دارند، بهره گرفت. این نوع حمله قلبی زمانی رخ می دهد که یکی از شریان های قلب به طور کامل بسته شود و اگر ظرف مدت کوتاهی فرد مبتلا به این مشکل مداوا نشود، خطر مرگ یا فلج دائمی وی را تهدید می کند.

اپلیکیشن یادشده که در موسسه بین المللی پزشکی آمریکا طراحی شده، کارآیی بهتری نسبت به دستگاه های الکتروکاردیوگرام دارد زیرا کشف خطر وقوع سکته قلبی از طریق این دستگاه ها مستلزم اتصال ابزار و سیم هایی به ۱۲ نقطه بدن است. اما با پیشرفت های سال های اخیر می توان داده های مورد نیاز این دستگاه را به جای روش سنتی از طریق وسایل الکترونیک هوشمند مانند ساعت های مچی پیشرفته جمع آوری کرد.

آزمایش مقایسه ای که بر روی ۲۰۴ داوطلب صورت گرفته نشان داده که دقت دستگاه الکتروکاردیوگرام سنتی (ای سی جی) به اندازه همین اپلیکیشن است که AliveCor نامیده می شود. با استفاده از AliveCor سرعت پیش بینی خطر وقوع حمله قلبی خطرناک را هم بالاتر می رود.

دریافت اطلاعات توسط اپلیکیشن مذکور از طریق یک صفحه کوچک انجام می شود که فرد دو انگشت خود را در سمت راست و دو انگشت دیگر را در سمت چپ قرار می دهد. انتقال بی سیم داده ها از این طریق به برنامه باعث می شود پیش بینی نهایی در مورد خطر وقوع سکته قلبی به سرعت انجام شود. هنوز مشخص نیست AliveCor چه زمانی به طور عمومی قابل استفاده خواهد بود.

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها