افشاگری نیویورک تایمز از برنامه سعودی ها برای ترور قاسم سلیمانی

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز جزییات توطئه بزرگ عربستان و شخص محمد بن سلمان علیه ایران را فاش ساخت.

افشاگری نیویورک تایمز از برنامه سعودی ها برای ترور قاسم سلیمانی

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز جزییات یک توطئه بزرگ عربستان و شخص محمد بن سلمان علیه ایران را فاش ساخت.

نیویورک تایمز در این افشاگری تصریح کرده که جمعی از نزدیکترین مشاوران ولی عهد عربستان سعودی سال گذشته(2017) از گروه کوچکی از تجار خواسته بودند تا از شرکت‌های آنها برای ترور «دشمنان ایرانی پادشاهی سعودی» استفاده کنند. این افشاگری نیویورک تایمز به نقل از سه منبع آشنا با مباحث صورت گرفته بین سعودی‌ها و تجار مزبور صورت گرفته است.

این روزنامه آمریکایی عنوان کرد: نزدیک ترین مشاوران بن سلمان از جمله احمد العسیری رسما سفارش ترور سردار قاسم سلیمانی و همچنین خرابکاری اقتصادی در ایران را به واسطه های خارجی داده و برای این اقدام میلیاردها دلار در نظر گرفتند.

نیویورک تایمز یادآور می شود که طرح ترور نیابتی در خارج از عربستان از جمله ترور سردار سلیمانی و خاشقچی از جمله طرح هایی بوده است که از اوان به قدرت رسیدن بن سلمان عملا مد نظر مقامات عالی رتبه عربستان قرار گرفت و مکررا در جلسات با واسطه های خارجی از آنان تقاضا شده است.

در حالی که تجار مزبور تلاش می‌کرده‌اند بودجه لازم برای طرح خرابکارانه خود را از سعودی‌ها بگیرند، برخی دستیاران ارشد العسیری خواستار ترور سردار قاسم سلیمانی و یک فرد دیگر که دشمن عربستان سعودی خوانده شده بود، شده‌اند.

این بازرگانان که پیشینه اطلاعاتی نیز داشته‌اند، طرح خرابکاری در اقتصاد ایران را از یک‌سو سودآور و از سوی دیگر راهی برای فلج کردن کشوری می‌دانستند که هم از سوی آنها و هم از سوی سعودی‌ها تهدیدی جدی تلقی می‌شد. «جورج نادر»، تاجر آمریکایی - لبنانی، کسی است که این دیدار را ترتیب داده بود. او پیش‌تر با محمد بن سلمان دیدار کرده بود و طرح خود برای ایران را با کاخ سفید نیز مطرح کرده بود. فرد دیگر حاضر در جلسه «جوئل زامل» نام دارد، یک صهیونیست که ارتباط عمیقی با آژانس‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی دارد.

هم زامل و هم نادر مورد تحقیق رابرت مولر قرار دارند و مشخص نیست موضوع آنها و طرح مربوط به ایران چه ربطی به تحقیقات گسترده‌تر رابرت مولر در خصوص کمپین انتخاباتی ترامپ و دخالت روس‌ها در انتخابات 2016 دارد.

نیویورک تایمز در این خصوص از یک سخنگوی دولت سعودی و وکلای نادر و زامل سوال کرده اما پاسخی دریافت نکرده است.

در جریان نشست مارس 2017، و پس از آنکه سعودی‌ها در خصوص عملیات قتل ایرانی‌ها تقاضا می‌کنند، تجار حاضر تردید کرده و می‌گویند که باید با وکلای خود گفت‌وگو کنند. پس از گفت‌وگو با وکلا، بازرگانان مزبور تقاضای سعودی‌ها را رد می‌کنند اما نادر، یک شرکت انگلیسی را برای انجام این عملیات تروریستی پیشنهاد می‌دهد، نام شرکت مشخص نیست. این شرکت توسط نیروهای ویژه سابق انگلیسی اداره می‌شود.


منبع: تابناک

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • نگین
    0

    خوب شد خاشقچی به درک واصل شد تا سوژه داشته باشند برای خوراک داخلی و خارجی ایران به اندازه کافی از ناکارآمدی افراد در حکومت نابود شدند مردم احتیاج نیست این را به گردن این و این بیندازند و فرا فکنی کنند یکی مثل عباسی باشه که میگه امریکا رو باید بریم مسلمون کنیم کافیه برای این ملت حرف زور زدن جوابش زور است شاهدها را از تو استین میارن بیرون همه چیز زیر سر روسیه جنایتکار و پیر خرفت انگلیس مکار است

    نظرات شما -
    • علی
      0

      موافقم

  • ایرانی
    0

    چه غلتها

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خیلی کوچکن که بتونن همه چه غلطی بکنن

  • کاربر ناشناس
    0

    فواره چون بلند شود سرنگون شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها