آغاز مرمت و بهسازی خانه استاد لرزاده

ساماندهی و بهسازی خانه استاد لرزاده تحت عنوان

آغاز مرمت و بهسازی خانه استاد لرزاده

ساماندهی و بهسازی خانه استاد لرزاده تحت عنوان "خانه معمار "آغاز شد که تاکنون مبلغ هفتصد میلیون تومان اعتبار غیر نقدی تخصیص یافته که در انتظار تأمین اعتبار است.

پس از تحویل خانه لرزاده به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ، مقرر شد این معاونت احیای این بنا را برعهده بگیرد.

بر اساس مصوبه 15/1/96 شورای اسلامی شهر تهران، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران موظف شد پس از تحویل خانه استاد لرزاده از سوی شهرداری منطقه 7 و همچنین پس از تأمین اعتبار مورد نیاز، نسبت به ساماندهی و بهسازی خانه استاد لرزاده و نیز تشکیل هیأت موئسس آن اقدام کند.

بر همین اساس طبق پیگیری های بعمل آمده از سوی معاونت شهرسازی و معماری، ساختمان استاد لرزاده در نیمه دوم مهرماه سال جاری از سوی شهرداری منطقه 7 تحویل حوزه معاونت شهرسازی و معماری شد.
برنامه ریزی جهت چگونگی بهسازی عمارت قدیم استاد لرزاده در حال انجام است و مأموریت این مهم با همکاری شهرداری منطقه 7 و مدیریت بافت و بناهای تاریخی شهر تهران انجام خواهد شد.
با توجه به اینکه خانه استاد لرزاده دارای ارزش میراثی بوده و ثبت ملی شده است بدیهی است که طرح مذکور بایستی مطابق با ضوابط مداخله در بناهای تاریخی و با هماهنگی انجمن معماران و خانه هنرمندان ایران با رویکرد حفظ و احیاء باغ - موزه و نیز فضایی برای فعالیت های علمی، پژوهشی، آموزشی با هدف شناسایی و تقویت معماری ایرانی و اسلامی و نیز فضایی برای تفکر و ارائه آثار معماران تهیه و تجهیز شود.

تاکنون مبلغ هفتصد میلیون تومان اعتبار غیر نقدی برای تهیه و اجرای طرح بهسازی خانه استاد لرزاده به حوزه معاونت شهرسازی و معماری تخصیص یافته که در انتظار تأمین اعتبار از سوی اداره کل برنامه و بودجه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1920

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها